Hea nõu

„PUUDUTA MIND“ | Treener Siim Kelner annab nõu: põlveliigeste probleemide puhul väldi neid harjutusi  

Anu Saagim, 11. mai 2020 19:59
Treener Siim Kelner Foto: Erakogu

Treener ja koolitaja Siim Kelner toetab inimesi nende füüsilise arengu teekonnal, et treenida teadlikult ja tulemuslikult. Selleks on oluline teha trenniharjutusi, mis keha ei kahjusta. Näiteks põlveliigeste probleemide puhul tuleks valida harjutused, mis ei tekita valu ja ei avalda põlveliigesele liigset survet.

Milliseid harjutusi võib inimene teha, kui tal on põlveliigeste probleemid, milliseid miite?

Põlveliigeste probleemid saavad olla väga erinevad ja sellest tulenevalt ka piirangud erinevad. Üldiselt oleks mõistlik teha neid liigutusi, mis haiget ei tee ning ei too pärast harjutuste tegemist esile kaebusi. Harjutused, kus on vähe põrutust põlvedele - näiteks jõutreeningu harjutused, põranda suhtes vertikaalse säärega, mistõttu nühkejõud põlveliigesele vähenevad. Piiratud võib olla ka harjutuse amplituud, kuid ei pruugi.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

10.08.2020
ÕL VIDEO | Albert Stepanjan: mingit maagiat ega posimist sõltuvusest vabanemisel pole, tervenemise võime on inimeses endas
24.07.2020
INTERVJUU | Raadiohääl Lauri Hermann: Koit Toomega kiskus eetris keeruliseks
20.07.2020
„PUUDUTA MIND“ | Rännumees Tom Valsberg teab, kuidas reisida hirmuvabalt
28.06.2020
„PUUDUTA MIND“ | Terapeut Anu Liiser annab nõu: enda sisse on kergem vaadata suletud silmadega