Hea nõu

KODUKONTOR AJAB PAKSUKS! 9 nippi, kuidas panna piir pidevale näksimisele  

Toimetas Sirje Maasikamäe, 17. detsember 2020 06:00
Kahjuks on töö kodukontoris süvendanud ka ebatervislikke harjumusi, näiteks pidevat näksimist ja söömist. Foto: Vida Press
Kodukontoris on külmik, toidukapp ja kommivaagen kogu aeg lähedal. Ja mis on tulemuseks? Pidev näksimine ja ampsude võtmine. Juurde võtta on nii lihtne!

Piirangud, karantiin, kodukontor – paljude elu on viimaste kuudega pea peale pööratud ja kahjuks on töö kodukontoris süvendanud ka ebatervislikke harjumusi, näiteks pidevat näksimist ja söömist. Loomulikult on end raskem kontrollida, kui külmkapp on vaid mõne sammu kaugusel! Aga nii koroonapandeemia kui muul ajal kergitab pidev näksimine kaalu, paneb veresuhkrutaseme kõikuma ja võib viia isegi rasvumiseni.  

Lisaks tekitab praegune olukord hirme ja stressi, mis omakorda soodustab näksimist. Šokolaad ja kommid tekitavad tõesti mõnusa tunde, aga mitte kauaks. Ebaregulaarsed söögiajad, toitainevaesed road ja lihtsalt igavus annavad samuti näksimisele ja magusahimule hoogu. 

Need head nipid aitavad hoida näksimist kontrolli all – nii kodukontoris kui mujal. 

Sea sisse kindlad toidukorrad  

Pea kinni kindlatest kellaaegadest, millal sa sööd. Rutiin ja regulaarsus aitavad isusid kontrolli all hoida. 

Söö toitainerikkaid roogasid 

Vaata, et saaksid piisavalt toitaineid ja kiudaineid, mis hoiavad pikalt täiskõhutunde. Kui keha ei saa piisavalt mineraale ja vitamiine, tahad sa rohkem süüa. 

Foto: Tiina Kõrtsini

Peida näksid ära 

Ära soeta koju ebatervislikke näkse 

Ära too ebatervislikke näkse ja maiustusi üldse koju – see on kõige kindlam viis nendest pääseda. Aga paljudele on ületamatult raske isegi jätta ostmata šokolaad või krõpsud. Mõtle sellest kui omalaadsest eksperimendist ja vähemalt proovi!

Foto: Pixabay

Varu koju tervislikke ampse 

Sa ei pea täiesti loobuma näksimisest, aga hoia käeulatuses tervislikke variante: puu- ja juurvilju, soolata pähkleid ja maitsestamata jogurtit. 

Foto: Martin Ahven

Joo piisavalt vett 

Inimesed ajavad sageli segi janu ja näljatunde. Jälgi, et jooksid piisavalt. Aga kindlasti mitte karastusjooke, sest need sisaldavad palju suhkrut ja lisaaineid. Joo puhast vett või magustamata teed – need aitavad ka ainevahetust kiirendada. 

Lõõgastu 

Stress, mured ja hirmud soodustavad mõõdutundetut näksimist. Näksimine võib tunduda mõnus ja rahustav. Kahjuks ei kesta see tunne kaua. Palju paremini aitavad regulaarsed lõõgastuspausid. 

Jälgi, et sul oleks iga päev piisavalt aega enda jaoks, tee harjutusi või mida tahes muud, mis sind rahustab. 

Foto: Pixabay

Tee trenni 

Liiguta, selle asemele, et lihtsalt ajaviiteks süüa – kõnni, venita end või leia veebist mõni harjutuskava. See aitab sul ka lõõgastuda, sest paljudel on praegu ka tavapärane trennirutiin muutunud. 

Naudi toitu teadlikult, ära söö süütundega 

Ära ole enda vastu liiga range, eriti praegusel ajal. Sa ei pea täielikult loobuma šokolaadist, maiustustest, krõpsudest ja muudest näksidest. Küsimus on pigem koguses. Kui sööd, tee seda teadlikult ja mõnuga! 

Foto: Pixabay

Selge see, et vahel on ennast raske tagasi hoida, kui kõik kiusatused on nii lähedal. Liiga palju ebatervislikku toitu võib panna kaalu kerkima. Aga ole teadlik oma harjumustest ja katsu ennast nende nippide abil siiski kokku võtta! Ja mis on eriti oluline – ära tee näksimise vältimisest või muust praegu kinnisideed. Lihtsalt hoolitse enda eest! 

Allikas: Bild der Frau 

Samal teemal

24.01.2021
Üle 20 kilo alla võtnud naised räägivad: 10 olulist asja, mida peaksid teadma
22.01.2021
KOGU AEG NÄLJANE? Siin on haigused ja seisundid, mis võivad selle taga peituda
07.08.2020
KAS OLED TEISTEST TARGEM? Kui sul on need omadused, siis ehk oledki keskmisest nutikam
31.07.2020
MIDA NÄITAB VEREGRUPP? Spetsialist selgitab, miks see on oluline ja kas veregrupidieet toimib