Hea nõu

ELULISELT TÄHTIS VIIRUSTEAJAL: 12 võimalust, kuidas muuta immuunsus tugevamaks 

Toimetas Sirje Maasikamäe, 3. september 2020, 06:00
Rõõmus meel tugevdab ka immuunsüsteemi.Foto: Vida Press
Keha kaitsevõimest sõltub, kas haigused pääsevad meile ligi ja kui tihti oleme tõbised. Tee oma immuunsüsteemile teene ja tee iga päev midagi, mis seda tugevdab!

Liiguta ennast

Liikumine on väga lihtne viis tugevdada keha kaitsevõimet. Liikumine leevendab ka stressi ja vähendab võimalust, et sind tabaksid luuhõrenemine, südamehaigused ja isegi teatud vähiliigid.

Iga päev peaks liikuma vähemalt pool tundi ja see ei pea olema karm trenn. Sõida rattaga, kõnni, tee joogat, uju, mängi golfi jm.

Foto: Pexels

Lõõgastu

Mõõdukas stress on hea, sest see aitab kehal olla valmis uuteks ülesanneteks. Aga kui stress kestab pikalt, pole selles midagi head, sest see hakkab lõhkuma keha kaitsemehhanisme. Ürita vältida pikalt kestvat stressi, lõõgastu, tee töösse pause ja leia meeldivaid tegevusi!

Hoia sõpru ja suhtle

Me kõik teame, kui tähtsad on head sõbrad, kuid neil on väga oluline mõju ka tervisele. Inimesed, kellel on palju häid suhteid, elavad kauem kui üksildased inimesed.

Kas tahaksid oma sõpruskonda suurendada? Mine kuskile vabatahtlikuks, õpi midagi uut või liitu mõne huvigrupiga. Ja ära unustada hoida sõpru, kes sul juba on!

Foto: Pexels

Ole positiivsem!

Kui sul on peas head ja rõõmsad mõtted, töötab keha kaitsesüsteem paremini. Katsu näha igas asjas midagi head ja ära jää kinni negatiivsetesse mõtetesse.

Naera

Naeru kihistamine teeb sulle head. Naerda on ka lihtsalt tore, kuid näiteks ühe uuringu järgi töötas nende inimeste immuunsüsteem paremini, kes naersid valjuhäälselt loomavideosid vaadates.

Foto: Pexels

Söö puu- ja juurvilju

Värvilistes puu- ja juurviljades on palju antioksüdante, mis võitlevad kehas vabade radikaalidega ehk ainetega, mis kahjustavad rakke. Söö mitmekülgselt ja vaheldusrikkalt, näiteks apelsine, brokolit, porgandeid, arbuusi, rohelisi salateid jm.

Kaalu toidulisandite võtmist

Mõned toidulisandid aitavad tugevdada immuunsust, kuid pea nõu arsti või apteekriga, missugused sobiksid just sulle. Toidulisandite valimisel tuleb arvestada ka ravimitega, mida juba võtad, sest need võivad anda kahjulikke koostoimeid.

Maga korralikult

Kui sa ei maga ennast välja, pole su keha immuunsüsteem piisavalt tugev, et võidelda haigustega. Enamik täiskasvanuist vajab 7-9 tunni pikkust ööund. Mine iga päev magama enam-vähem samal ajal, väldi kofeiini enne uneaega, hoia magamistuba jahe ja tegutse õhtul rahulikumas tempos.

Mitte asjata ei kutsuta koera inimese parimaks sõbraks. Koerad ja teisedki lemmikloomad pole ainult head kaaslased, vaid nad annavad ka põhjuse liikuda ja mõjuvad tervisele hästi mitmel moel. Lemmikloomaomanikel on madalam vererõhk ja kolesteroolitase ning tervem süda. Koerad ja kassid mõjutavad ka lapse immuunsüsteemi kujunemist, mistõttu on neil vähem allergiaid.

Foto: Pexels

Joo alkoholi vaid mõõdukalt

Alkohol kuulub sageli lõõgastumise ja pidude juurde. Kuid alkoholiga liialdamine nõrgestab immuunsüsteemi ja sa oled sagedamini haige.

Jäta suitsetamine maha

Tee oma immuunsüsteemile teene ja jäta suitsetamine maha! Mis siis, et oled teinud seda juba mitu korda. Ära anna alla! Võid pidada nõu arstiga, kuidas teha eluliselt nii olulist otsust. Väldi ka passiivset suitsetamist.

Pese käsi

Uhu korraliku pesuga kätelt maha kõik pisikud, et need ei pääseks su kehasse. Pese käsi voolava vee all seebiga vähemalt 20 sekundit. Kui sul pole võimalust käsi pesta, kasuta vähemalt 60% alkoholisisaldusega desinfitseerijat. Aga arvesta sellega, et see ei tapa kätelt kõiki pisikuid.

Foto: Erki Pärnaku

Allikas: WebMD

Samal teemal

2. september 2020, 09:18
KALLISTAMINE VÕIB TUUA KOROONA: kui embad sellisel viisil, on nakatumisrisk väiksem
2. september 2020, 07:00
ERITI KASULIK ASTELPAJU: tugevdab immuunsust ja kiirendab paranemist!
1. september 2020, 09:45
SAATUSLIK KOROONAVIIRUS: sellistel inimestel on suurem risk sattuda haiglasse ja ka surra
24. august 2020, 06:00
ÄRA TOIDA VÄHIRAKKE MAGUSAGA! Siin on toidud, mis toetavad keha enda tervendamisvõimet!