Meeled

Lisatud viis praktilist nõuannet, kuidas saad ennast iga päev aidata!

KOROONA RÄSIB VAIMSET TERVIST. Psühhoterapeut: hoidke füüsilist, mitte psühholoogilist distantsi! 

Sirje Maasikamäe, 8. oktoober 2020 06:00
Foto: Vida Press
Nüüdseks on luhtunud lootused, et ehk on sügiseks viirus võidetud ja elu läheb edasi vanaviisi. Õhus on hoopis uued piirangud, pinge ja hirm. Psühhoterapeut Merit Lage ütleb, et  ka äärmusliku stressi ja kriisi ajal  saab enda vaimse tasakaalu heaks ühtteist ära teha. „Selle asemel, et mõelda – kõik on läbi, saab mõelda, et midagi saab ikka ära teha. Piisab väiksest sammust iga päev.”

Üha rohkem räägitakse sellest, missuguse jälje on jätnud koroonapandeemia ja isolatsioon vaimsele tervisele. Kuidas tulid eestlased toime kevadise koroonakriisiga? Kuidas nad said hakkama isolatsiooniga? Mida võiks sellest õppida? Septembri „Akadeemias” ilmus Ene-Margit Tiidu  ja Marianna Makarova artikkel  „Eestlased koroonakriisis”. Artikkel tugines andmetele, mis saadi Turu- uuringute ASi tehtud iganädalase küsitlusega (märtsi keskelt mai lõpuni). Muu hulgas selgus, et üle kahe kolmandiku vastanutest oli tundnud isolatsiooni ajal stressi ja pinget ning pea pool vastanutest väitis, et on varasemast suuremas stressis või pinges.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

14.08.2021
KUULUS PSÜHHOTERAPEUT SELGITAB: selline on peenisetarkus, mida tasub kuulata!
11.10.2020
KA DEMENTNE INIMENE VAJAB VÄÄRIKUST: kõige tähtsam on jääda kannatlikuks ning mitte nõuda neilt ületamatut
09.10.2020
MUREGA EI TOHI ÜKSI JÄÄDA: eneseabist ei piisa, kui probleem on tõsisem ja kaugele arenenud
09.10.2020
ODAV, TÕHUS, MUGAV? Apteeker võrdleb: millist käte desinfitseerimisvahendit osta?