Hea nõu

PIDURDAB VANANEMIST, TUGEVDAB SÜDANT! Apteeker võrdleb, missugune koensüüm Q10 on parim 

Yulia Nesterovich, 12. november 2020 06:00
Q10 normaalne tase organismis tõstab vastupanuvõimet stressile ja haigustele, ka viirushaigustele, paraneb mälu, suureneb keskendumis- ja analüüsivõime. Foto: Vida Press
Koensüüm Q10 ehk ubikinoon on rasvlahustuv vitamiini-laadne antioksüdantse toimega ühend, mida sünteesib maks. Kuid alates 25.–30. eluaastast hakkab selle süntees vähenema. 

Inimene saab koensüümi Q10 nii taimse kui ka loomse toiduga. Kõrge Q10-vitamiini sisaldusega toiduained on täisteraviljatooted, pähklid, spinat, oliiviõli, sojaoaõli, sojaõli, sardiinid, makrellid, looma- ja kanaliha, muna, loomamaks, -süda jne.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

30.09.2021
VÄSINUD JA PIDEVALT KÜLM? 9 põhjust, miks kehatemperatuur on liiga madal
27.09.2021
KROONILINE VÄSIMUS: mis võib peituda kaua kestnud väsimuse taga?
05.09.2021
LUUD JA LIIGESED VALUTAVAD? Siis on kasulikud need toidud ja vitamiinid!
06.08.2021
KUIDAS PÜSIDA TERVE? Neli olulist küsimust, mida iga mees peaks endalt küsima