Hea nõu

PERSONAALTREENER ÕPETAB: lihtsad nipid, kuidas kiirel ajal teha figuurisõbralikke toite 

Toimetas Sirje Maasikamäe, 3. detsember 2020 05:00
Foto: Vida Press
Tervislik toitumine on hea enesetunde allikas. Personaaltreener Rauno Rikberg arvab, et tervislikku toitumist ei pea tooma kiirele elutempole ohvriks, ja jagab nippe, kuidas valmistada kiirel ajal figuurisõbralikku toitu.

Valmista toit nädalaks ette

Samal teemal

 „Haki nädalavahetusel endale valmis näiteks nädalajagu köögi- ja puuvilju ning pane need kausi või säilituskarpidega külmkappi, et need püsiksid võimalikult kaua värskena. Nii saad kiirelt laduda kokku tervisliku salati või lihtsalt lisada oma toidukorrale köögivilju,“ soovitab personaaltreener ja Talleggi saadik Rikberg.

Treeneri sõnul aitab see nipp vältiad ka ebatervislikku näksimist. Kui tuleb isu midagi näksida, siis sa ei haara krõpsude ja kommide järele, vaid võtad hoopis porgandit või õuna, sest need on juba söömiseks valmis.

Samuti on hea ette keeta suurem kogus kinoad või pruuni riisi, mida saab külmkapis säilitada. Sügavkülma võib panna puu- ja ka köögivilju, et kiirelt hommikusmuutisid valmistada.

Rikberg soovitab kasutada ka pannivalmis kanafileeribasid. Küpsetamisvalmis toodetega saab mitmeid roogasid valmistada ning katsetada erinevaid retsepte. „Proovi neid lisada näiteks pastasse, salatisse või pirukasse-pitsale,“ soovitab Rikberg.

"Eelista värskeid ning täisväärtuslikke toiduaineid, mis ei vii sind halvale teele," soovitab Rauno Rikberg.Foto: Alina Birjuk

Kanna kaasas tervislikke näkse

Nendeks hetkedeks, kui sa ei jõua korralikku söögikorda võtta, aga midagi ometi tahaks näksida, kanna kaasas näiteks pähklite ja kuivatatud puuviljade segu. „Kui tahad midagi soolast, siis miks mitte pakkida karpi kaasa väiksed kanatükid,“ soovitab treener. „Neid võib süüa näiteks koos riisigalettide ja avokaadoga. Üheskoos moodustavad need isegi korralikku eine.“

„Siin tulevad kasuks ka need köögiviljad, mis nädalaks valmis tükeldasid ja mida on nüüd imelihtne karbiga kaasas kanda.“

Kas kõlab tuttavalt olukord, kui kõht ja külmkapp on tühjad, aga kuskil kapi- või sahtlinurgas on pakk krõpsu või šokolaadi, mis on sel hetkel parim lohutus. Järgmisena lähed sa endiselt tühja kõhuga poodi ja arvatavasti teed mõned halvad valikud.

„Selle vältimiseks hoia oma külmkapp hästi varustatuna. Eelista värskeid ning täisväärtuslikke toiduaineid, mis ei vii sind halvale teele. Selliselt saad valmistada endale tervisliku söögikorra iga kord, kui näljatunne peale tuleb. Kui ostad koju üksnes tervislikku toitu, siis sa ei narri ennast ebatervislike ahvatlustega,“ soovitab Rikberg.

Maitsestamine, maitsestamine ja veel kord maitsestamine!

Ka kõige lihtsamatest koostisosadest on võimalik väga huvitavaid maitsekombinatsioone luua, kui kasutad julgelt vürtse ja maitsetaimi.

Rikberg soovitab kana maitsestamisel ühel päeval kasutada näiteks paprikamaitseainet, teisel päeval hoopis karrit ja ingverit. Salatikastmeks sega kokku mesi ja tahiini või hoopis oliiviõli, palsamiäädikas ja sidrun. Lase oma fantaasiatel lennelda!