Hea nõu

FIGUUR ON OHUS! 5 soovitust, kuidas pühadeajal vorm päris käest ei läheks 

Toimetas Sirje Maasikamäe, 20. detsember 2020 11:00
Foto: Vida Press
Harjumuspäraseid detsembrikuiseid pidustusi tänavu küll ei toimu, mistõttu sel aastal nauditakse pigem maitsvaid pühaderoogasid pere ja lähedaste seltsis. Kuidas teha selliseid valikuid, et ühe kuuga ei kaoks vorm, mille nimel terve aasta vaeva nähti?

Tegelikult ei ole asi ainult selles, et pühadeajal on inimestel rohkem põhjust tähistada, vaid ka jahedam ilm mõjutab meie toitumist. „Paratamatult on nii, et kui õues on väga soe, siis eelistame pigem kergemat ja värskemat toidukraami süüa ning külma ilmaga sooja ja rammusat,“ ütleb personaaltreener ja Talleggi saadik Rauno Rikberg. Treeneril on varuks mõned nipid, mis võiksid aidata end järje peal hoida!

"Kui sa juba tead, et nädala sees on planeeritud mitu suuremat õhtusööki, siis ole hommikul ja lõunal tagasihoidlikum,“ soovitab personaaltreener Rauno Rikberg. Foto: Alina Birjuk

Ära söö üle

Isegi, kui mõni toidukord osutub oodatust rikkalikumaks, proovi järgmisel söögikorral mõõdukam olla. „Muidugi võiks suurema söömise korral teha kauem või intensiivsemalt trenni, aga kõige efektiivsem lahendus see ei ole. Seega, kui sa juba tead, et nädala sees on planeeritud mitu suuremat õhtusööki, siis ole hommikul ja lõunal tagasihoidlikum,“ soovitab Rikberg.

Ära jäta trenni tahaplaanile

Mida tihedamaks läheb graafik, seda vähem tähtis on inimestele trenn. „Planeeri teadlikult igasse nädalasse 3–4 päeva trenni tegemiseks ja jää selle juurde. Ära asenda seda millegi muuga, vaid sea treenimine üheks prioriteediks,“ ütleb treener.

Praegu saab näiteks jõusaalis treenida. Kel soov kontakte täielikult vältida, saab ka vabas õhus või kodus treeningu tehtud.

Valmista lõunad ette

Pühadeaeg kujuneb enamasti väga kiireks ning inimestel ei pruugi olla aega, et iga päev ise toitu valmistada. Seega on eriti hea, kui lõunal või õhtul on varem valmistatud toit juba kapis ootamas. Järgmine kord, kui köögis toimetad, tee teadlikult suurem kogus toitu. „Ahjukana on näiteks üks roogadest, mida ühe õhtuga üldiselt ära ei sööda, aga millest järele jäänud palasid saab järgmiste päevade lõuna-, õhtu- ja isegi hommikusöögi juures ära kasutada,“ nentis Rikberg.

Foto: Pixabay

On juba täielik klišee, et uue aasta saabudes hakkavad inimesed entusiastlikult palju trenni tegema ja tervislikult toituma. Treeneri sõnul tahavad inimesed kohe korraga parimaid tulemusi saavutada ja elu ümber pöörata, aga sellise tuhinaga kaob motivatsioon üsna kiirelt.

Lihtsam ja tulemuslikum on teha asju samm-sammult. „Tee näiteks juba alates homsest mõned vahetused oma menüüs ja toitu veidi tervislikumalt. Planeeri järgmisesse nädalasse näiteks kaks trenni ja loo sujuvalt endale harjumus,“ soovitab Rikberg. „Kui inimene hakkab üle öö ainult kana ja juurvilju sööma ja viis korda nädalas trenni tegema, siis on ta sama kiirelt vanade harjumuste juures tagasi,“ lisab treener.

Motiveeri ennast piltidega

See ei tähenda, et peaksid minema sotsiaalmeediasse ja otsima kõige treenituma kehadega inimeste pildid üles. Guugelda näiteks lihtsaid ja tervislikke retsepte kanalihast ning pildista need endale telefoni, et need oleksid sul pidevalt ees ja lihtsasti leitavad. „Olen isegi avastanud läbi interneti selliseid retsepte, mis viivad keele alla ja on sellele lisaks kiiresti valmistatavad. Salvestan need tavaliselt endale telefoni ära, et poeskäiku või nädalamenüüd planeerides oleks lihtsam,“ ütleb Rikberg.

Samal teemal

03.07.2021
SÖÖD VÄHEM, AGA KAAL EI LANGE IKKA? Need on 8 kõige sagedasemat süüdlast!
14.06.2021
NII PÜSIB MAKS TERVE! Siin on 14 head (ja hävitavat) toitu maksale
30.04.2021
VÄSIMUS, ÜLEKAAL, VILETS POTENTS? Uroloog soovitab elumuutusi, mis on kasulikud igas eas meestele
13.04.2021
PINGUTAD HIRMSASTI, AGA KAAL EI LANGE? Geenid ja veel 9 põhjust, miks just sinul on nii raske