Hea nõu

VALU ON HOIATUS! Liigestele on kasulikud need tegevused ja ravimtaimed 

Kaire Jokinen, 5. jaanuar 2021 05:00
Üks liigeseprobleemide põhjustaja on põletik, mida on võimalik toitumisega alandadaFoto: Vida Press

Terved liigesed on liikumise ja igapäevase heaolu võti. Kuigi elu jooksul saadud vigastused, kehas olevad põletikud, ülekoormus ja lihasatroofia mängivad oma osa, on võimalik ka üht-teist ära teha, et säilitada valuvaba liikumine pikkadeks aastateks.

Iga valu on hoiatus, ütleb tervisekeskuse Harmoonikum juhataja Ene Lill. „Pidagem meeles, et valu ei tohi alla suruda, vaid tuleb põhjus välja uurida.“

Igapäevaselt kaitseb liigeseid aga liigesevedelike ringlemine, mis neid nii-öelda õlitab. „Minu meelest toodab keha kõige enam liigesevedelikku iga päev rohkelt liikudes, mitte pool tundi raskeid jõuharjutusi tehes,“ sõnab terviseedendaja. „Pean silmas koormuseta liikumist – ujumist, kepikõndi või lihtsalt käimist, aga ka ilma raskusteta võimlemist. Alaseljavalude korral olen aga alati soovitanud heita pikali ja tõsta jalad kõrgemale, sest nii väheneb selgroodiskide koormus kõige paremini.“ 

 

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

25.11.2020
LIIGESED VALUTAVAD? 5 haigust, mis annavad tunda liigesehädadega
23.11.2020
KOROONAHAIGE PIHTIMUS: pea valutab, nagu oleks tuumapohmell! Tunnen end zombina, voodist püsti ei saa
11.11.2020
DR VASSILJEVI NÕUANNE | Kui kiiresti võib uute liigestega joosta?
08.11.2020
DR VASSILJEVI NÕUANNE | Mida teha, kui liigesed valutavad juba pikemat aega?