Treenimine

TIIU TREENIB | Võimelge oma lülisammas liikuvaks! 

Hillar Reissaar | Video: Hannes Dreimanis, 1. märts 2021 06:57
Kui selgroog on liikuv, on ka enesetunne mõnusam. Kindlasti olete tuttavad kassiharjutusega, mida tuleb teha neljakäpukil. Kuid seda saab sooritada ka põrandale minemata – istudes toolil või kasutades seina ja ainult enese lihasjõudu.

Harjutuse nimi ongi lülisamba liigutamine istudes. See parandab lülisamba keskosa liikuvust ning aitab selle piirkonna lihastel ja närvidel tunda ennast mugavamalt. 

Sooritage harjutust, istudes toolil näoga teise tooli poole – nii nagu näete juuresolevatelt fotodelt. Toetage küünarvarred vastu enda ees seisva tooli leeni, kehaasend peaks olema kergelt ette kummardatud.

Teise võimalusena istuge näoga seina poole, küllaltki seina lähedal, ja toetage küünarvarred vastu seina.

Proovige nüüd viia selg nii küüru kui saate, hoides küünarvarsi ühel kohal paigal. Hoidke asendit 3 sekundit.

Seejärel viige selg võimalikult nõgusaks ja hoidke samuti 3 sekundit.

Foto: Erki Pärnaku

Kui eelnev harjutus osutub liiga raskeks, siis võite harjutust teha ka ilma tooli või seinata. Viige istudes abaluud omavahel kokku ja lükake rind ette, seejärel tõmmake ülaselg küüru ning tooge õlad ettepoole.

Tehke harjutust 20 korda. Parima tulemuse saate, kui teete seda mitu korda päevas 2–3 tunniste vahedega.

 ____________________
Tekst: Hillar Reissaar, Reakt Füsioteraapia Kliiniku füsioterapeut
Modell: Ellen Simmul (53)
Stiil: Aljona Eesmaa
Jumestus: Raily Rajaväli
Fotod: Erki Pärnaku
Video: Hannes Dreimanis