Uudised

Molekulaarbioloog selgitab: kas Pfizeri vaktsiin on tõesti parem kui AstraZeneca oma? (98)

LISA KOMMENTAAR

Urve kaal8. märts 2021, 15:40
Hirmus, mis pidi üle elama peale astra... vakts. Õnneks ainult pooltest päeva. Väga kõrge palavik, üle kogu keha jubedad valud.
AstraZeneca vaktsiiniga võiks valitsust vaktsineerida ja muidugi presideti ka8. märts 2021, 05:50
v8. märts 2021, 05:48
Austria peatas vaktsineerimised AstraZeneca vaktsiiniga pärast seda, kui üks inimene suri ja teine jäi raskelt haigeks
Juhan7. märts 2021, 10:13
Nii kinnimakstud juttu on lausa häbi nii haritud inimese suust kuulda. Astra vaktsiini toime on umbes 60% ulatuses. Kõrvalnähud on enamusel ja paljudel väga rasked. Ega see pole nii, et õpetajad moepärast seda jama ei taha. Nad on näinud oma kolleege voodihaigetena ja ilmselgelt kaob igasugune isu sellise vaktsiini järele ära. Huvitav on muidugi see, et sellist vaktsiini üldse turule lubatu ja nüüd valetatakse inimestele näkku, et oma laovarudest lahti saada :D Uskumatu kuidas inimeste ajusid pestakse
Paul7. märts 2021, 09:57
Lugedes neid kommentaare7. märts 2021, 09:10
Jääb küll mulje et mõningad tegelased ei ole maapeal sündinud, kust te tulete.
Lug7. märts 2021, 09:24
Ja milline on sinu arvamus vaktsiinidest? Selline siis või....kust sina tuled?
Kai7. märts 2021, 09:00
"Õnneks " saab eliit kolmanda sutsaka kui järg minuni jõuab. Edaspidi neile zenecat.
7. märts 2021, 08:46
Nendest vaktsiinidest surid 17 inimest
Milline artikkel7. märts 2021, 07:57
Kuna meil valikut pole, siis pole ka vahet, millist süstida. Enne oli AstraZeneka efektiivsus 50-60% nüüd äkki üle 90 ne. No mida räägitakse .
Minul on valik!7. märts 2021, 08:36
Ei usalda ühtegi vaktsiini!
no muidugi,7. märts 2021, 09:24
kui pole ajusid, siis pole ka mingit vahet, kas sul sünnivad sabaga või sabata olevused!
Eks7. märts 2021, 07:55
Nüüd hakkan juba vaksineerimises kahtlema.Öeldi,Astra on 60- inimestale.Nüüd kõlbab juba kõigile kui valitsus on metsa pannud.
no7. märts 2021, 09:27
mõtle peaga! Uuringuid teostatakse ju pidevalt - seega muutuvad ka teadmised. Algul, ohutuse mõttes, kehtestati 60, nüüd on uuringud näidanud, et võib ka vanematele.
Kaja astu juba tagasi ja tule koopast välja7. märts 2021, 07:51
mis7. märts 2021, 09:28
7. märts 2021, 07:50
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
to7. märts 2021, 09:30
eestirahvas karistab end ise oma rumaluse ja viiruseeitamisega!
Sputnik V7. märts 2021, 03:26
Sputnik V on kõige parem, sest see imiteerib viirust ennast, kuid muundatud kujul ja viirus hakkab end ise hävitama.
sa7. märts 2021, 09:29
pane see sputnik sisse ja sõida kuule!
Junnõi naturalist6. märts 2021, 22:52
Ma tegin suure avastuse: Kaja on meie Kaspirovski, ta sisendab televiisori vahendusel teile et te olete vaktsineeritud ja kohe kaob teil koroonasse nakatumise oht.
Mille6. märts 2021, 21:16
vastu see siis on kui peale vaktsineerimist ikka nakatud ja kannad seda edasi.Varsti saab veel passi ka,et kontrollimatult kõigile levitada.
väike taks6. märts 2021, 20:34
Loomulikult on Pf ja Moderna paremad, sest tagavad 95% kaitse võrreldes AZ 60% kaitsega. 35% on ikka päris üüratu vahe.
Jurakas6. märts 2021, 20:56
Kui kauaks? Kui alla viie aasta, siis pole kummastki tolku.
väike taks6. märts 2021, 23:46
Kui kauaks ei oska isegi selgeltnägijad sulle vastata. Selline küsimus iseenesest näitab sinu arengu taset. Kui kaua näitab aeg. Vaktsineeritute antikehade taset kontrollitakse suute uuringute käigus. Kas aasta, saame teada aasta pärast, kas 3 aastat saame teada 3 aasta pärast, 5 aastat saame teada 5 aasta pärast jnejne.
Tark ei torma6. märts 2021, 20:30
Seni kuni te siin vaidlete, vaktsineeritute antikehad juba läinud ja uuele ringile peavad minema. Huviga ootan tulemusi, kuidas uuesti inimeste organism reageerib, kas võtab rõõmuga vastu või ...
Jurakas6. märts 2021, 20:26
Väga kahtlane, et Johannes Kerdi surma põhjust ei ole avaldatud! Kui see oleks olnud koroova, siis oleks see suurelt igal pool üleval. Muude surma põhjuste puhul pole ka nagu salatsemiseks alust. Aga äkki vaktsiinisurm? Siis oleks salatsemise põhjus selge.
Uku7. märts 2021, 00:11
koroona koroonaks7. märts 2021, 08:00
Aga kui vaktsiini tagajärjel Kert suri, siis on küll jama. Muidugi väga kahju.
Hmm6. märts 2021, 20:12
"...vaktsiiniga väldid sa ise rasket haigestumist ja surma (99,999% kindel). " Ametlik sait ja siit küll ei loe välja, et 99, 999% haigus kõide jaoks on rake või surmaa toov ja sinult vaktsiin päästab: https://www.worldometers.info/coronavirus/
mina ei usu6. märts 2021, 19:56
astra zenecast on loobunud paljud. suri noor, terve ja päästeametnik. lihtsalt meie "targad" klounid ahmasid seda hulgim seda sisse ja nüüd jõuga üritatakse pähe määrida
KKK6. märts 2021, 21:41
Ära usu, usk on vaba.
yut7. märts 2021, 08:03
Suri ka Tartus 30--nene kehalise kasvatuse õpetaja peale vaktsiini. Nii vähe räägitakse ikka. Riigid loobuvad zenekast, meie kraabime kokku, odav ju .
Kui põed juba koroonat 7. märts 2021, 09:06
ja vaktsineeritakse kas siis suredki ? Kui kaks noort surnud ,ega need teised maad niisama AZ loobu. Läbipõdedes oleksid ehk ellu jäänud.
imho6. märts 2021, 19:20
70 ja 95 protsenti on ikka tuntav vahe...
Vaktsiinimägede Hääl😋😋😋6. märts 2021, 18:59
.youtube.com/watch?v=v59IP5uSE4E
6. märts 2021, 18:15
Ma ei võtaks suurema osa trollide kommentaare siin väga tõsiselt. Nende "töö" ongi vaktsineerimist maha teha, et koroona Eesti majandust edasi laostaks.
Võta või jäta6. märts 2021, 18:39
aga katsu mõista, et kole raske on olla millegi vastu, mida pole. Esimeses järjekorras tuleks lõpetada rumalad jutud vaktsiinivastasusest, sest vaktsiinide olematuse põhjendamine vastasusesega on pehmelt öeldes alatu.
@Võta või jäta..6. märts 2021, 18:51
jah, aga kui sinusugsed eitajad saata kooronahaigete palatisse, siis olete esimesed, kes sinna minna ei taha..Kuigi viirust ju pole olemaski?
ilusti halvustad va oravaraibe. 6. märts 2021, 19:59
ilusti halvustad va oravaraibe. kas töötad valitsuse strateegilises kommunikatsiooni büroos. ehk rauli rebane teenib siin oma ülisuurt palka välja. kuidagi mannetu on nende "spetside" tase. paistab läbi. sama lugu pensioni 2 samba kaitsjate oma. tellija on raha maha loopinud ja põlema pannud
Vaktsiinivastane, kuid mitte koroonaeitaja7. märts 2021, 09:23
Ega vaktsiinivastased pole koroonaeitajad. Koroona on täitsa olemas, kuid kiiresti kokku klopsitud vaktsiin, mille pikaajalisi mõjusid keegi ei tea, mille kõrvaltoimete eest vaktsiinitootja ega keegi muu ei vastuta, tundub mulle isiklikult haigusest ohtlikum.
Inimene6. märts 2021, 18:06
Kuidas saab üks mürk parem kui teine olla?
6. märts 2021, 18:12
Napsu võtad? Suitsu teed? Kuidas üks mürk saab olla parem parem/kehvem kui teine? Mõned kasutavad lausa mõlemaid mürke.. ja on õnnelikud..
Reaalsus on see6. märts 2021, 18:05
et vaktsiini ei ole. Ei ole 70+ vanuseklassis kroonilistele haigetele ja ei ole ka noorematele. Aga selle eest on tohutult palju ekspertarvamusi, millega mitte midagi peale hakata pole.
Vanamees6. märts 2021, 17:53
Seletagu ,muud nad ei oskagi ! Reaalsus on aga hoopis midagi muud ! Ja need meie teadlased on ju maailma kõige -kõige ... !
Vanamutt6. märts 2021, 18:13
Eesti meditsiin on muuseas maailma tipptase. Sa pole lihtsalt piisavalt palju reisinud, et seda teada.
ehhhe6. märts 2021, 17:44
ma mäletan ikka väga hästi , kui algul õeldi, et AstraZeneka efektiivsus on 50 -60% Nüüd siis äkki 90 %
väike taks6. märts 2021, 20:38
Ongi 60% kogu haigestumuse osas. See 99% kehtib ainult intensiivravi vajaduse kohta. 40% vaktsineeritutest võib ikkagi haigestuda koroonasse, aga praktiliselt mitte nii raskelt, et vajaksid intensiivravi.
"Kuskil pole raporteeritud laiaulatuslikke ohtlikke kõrvalmõjusid," märgib Abner.6. märts 2021, 17:43
Just nimelt, pole raporteeritud! Selle eest on raporteeritud koroonapositiivseid oi-oi kui palju. Aga vaktsiini surnuid või muid tervise probleeme saanuid? Raportid väga-väga kallutatud.
Noo6. märts 2021, 18:16
Täna oli ju üleval, et see 31 aastane päästja mäks ikks vaktsineerimisest ja seda poleks ka avamikustatud, kui ei oleks meediasse lekkinud.
jube hea jutt ikka6. märts 2021, 17:42
Kokkuvõtvalt ütleb Abner, et kuna vaktsiinide puuduse tõttu ei saa me nagunii vaktsiini osas eelistusi teha, siis ei ole tema arvates ka erilist vahet, kas me saame Pfizerit, AstraZenecat või Modernat.
"Võrreldes COVID-19 sümptomitega on need kõrvalnähud köömes."6. märts 2021, 17:37
Minu arust on kogu see jutt, nagu köömes karu pees.
Kusagil6. märts 2021, 17:58
oli juttu et Eestis üle 70-aastaseid inimesi AstraZeneca preparaadiga mitte vaktsineerida, sest andmeid vaktsiini mõjust vanematele inimestele on veel liiga vähe. ..
mind6. märts 2021, 17:16
huvitab kuidas kõigile inimestele süstitakse täpselt üks kogus vaktsiini.Vahet pole kas kaalud 50kg või 150kg.Lastel vanasti arvestati kaalu järgi vastavalt ka vaktsiini kogus
väike taks6. märts 2021, 23:50
Täiskasvanute vaktsiini puhul ei omagi kaal suurt tähendust. Antikehad ei teki pekis.
6. märts 2021, 17:04
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
masendav6. märts 2021, 18:12
hei, sul on rohud võtmata
6. märts 2021, 16:42
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Vaadake6. märts 2021, 16:47
Edmond Penu 13 jaanuar.
to Ohoo6. märts 2021, 17:39
Eks ta jälle mingi sonimine tule.
kasuta aju6. märts 2021, 18:12
Pole mitte mingit seost vaktsiini ja tolle 21-aastase surmaga.
väike taks6. märts 2021, 20:42
Kui eluohtlike tüsistusete statistiline sagedus on näiteks 1/100.000, siis on see ju väga väike number. Aga mitte keegi mitte kunagi ei tea, kas see 1 juhus tekib esimesel vaktsineeritud või saja tuhandendal. Nii on kõikide meditsiiniliste protseduuride ja haigustega. Ja nii on.
6666. märts 2021, 16:33
14. oktoobril ilmus teadusajakirjas Blood Advances kaks eraldiseisvat uuringut, mis viitavad, et 0-veregrupiga inimestel võib olla SARS-CoV-2 ja COVID-19-ga heitlemisel teiste ees teatav eelis. seega milline on soes veregrupi ja covidiga nakkumise vahel ?
mitte6. märts 2021, 19:18
mingit eelist pole,lihtsalt 0 veregrupiga inimesi on vähem kui teisi
väike taks6. märts 2021, 20:44
Sulle teadmiseks, et SARS-CoV-2 ja Covid-19 on üks ja see sama asi.
Rita6. märts 2021, 15:39
Ega suurt vahet pole ja . Ainult pea 30%. Mis see paar trammipeatust siia sinna.Nagu sosssepad ikka väidavad.
tagurpidi 6. märts 2021, 14:58
Vaktsineerimist peaks ikka eelistatult tööealistest alustama ,noortest, nemad viivad elu edasi need 80 ja vanemad niikuinii istuvad oma urus . Kui noored haigestuvad kas siis 70 sed ja vanemad peavad lapselapsi kasvatama ,on hea kui selles eas eakatel tevist jagub siis on hästi. Olge terved.
6. märts 2021, 14:54
AstraZeneca vaktsiinisüsti saamise järel ei tohi kuu aega alkoholi tarvitada, aga eestlaste jaoks on see ju põrgupiin.
KKK6. märts 2021, 21:47
Kus nii tark juhend on`? Eile just tehti sutsakas, leht anti ka kaasa kuis võimalikud kõrvalnähus ja muu, alkoholist polnud sõnagi! Või käisid ka vaksiini võtmas ja anti selline kirjalik juhend?
Kes6. märts 2021, 14:46
on läbipõdent pole mingit vaktsiini vaja.Läbipõdenul püsivad antikehad kauem kui vaktsineeritul.
Isegi6. märts 2021, 15:05
Peale teist moderma süsti on õnnestunud uuesti nakatuda. Vahe teise süsti ja nakatumisel oli vaevu kuu.
To on ju ...6. märts 2021, 20:17
Kuskil ei ole õeldud, et kriitiline mass on saavutatud. Muidu, vaktsiini mõju ju samuti ei ole igavene nii et sügisel uuele ringile jne
Sinu nimi6. märts 2021, 14:46
... ja kui õele räägid telefonis, et 10/6 tõenäosusega pole mõtet enda tervist rikkuda siis lajatatakse epikriisi, et oled väga paha inimene.
lugeja6. märts 2021, 14:52
Aga oledki ju paha inimene, kui sind huvitab ainult iseenda tervis ja teiste omale vaid vilistad.
To lugeja6. märts 2021, 16:02
Peaksin teiste inimeste pärast ennast vaktsineerima või? Ma elan ikka enda jaoks mitte teiste jaoks. Peaks ikka peast väga soe olema kui mingite kappa-kohilate vanurite pärast ennast süstima lasta.
Lugejale6. märts 2021, 20:18
Et enda tervise ees holitsed kui ise võtad mürki?
Oma tervis6. märts 2021, 20:24
Ükskõik milline vaktsiin on ENDA TERVISE huvides, jäta seda meelde. Kui valin nt puukentsefaliiti vaktsiini, siis mitte sellepärast, et mind sinu tervis väga huvitab.
Tambet6. märts 2021, 14:44
Kuidas siseneb vaktsiinis olev mRNA lõik rakku ja jõuab ribosoomini ning saavutab selle, et selles talletatud info alusel alustatakse ogavalkude sünteesimist? Tavaliselt ju rakud kaitsevad end võõra RNA vastu ja tõrkestavad nende rakumembraanide läbimist.
Valdek Kukeke6. märts 2021, 15:09
PEG - polyethyleenglycol. Selle kemikaali abil tungib mRNA lõik rakku.
Postimehe kommentaariumist haridust otsimas?6. märts 2021, 18:16
Kui molekulaarbioloogia loengut tahad, siis on soovituslik end ülikoolis vastava õppesuuna hingekirja lisada. Või siis teadusartikleid uurida vastaval teemal, mida on uuritud viimased 30 aastat.
Teeline6. märts 2021, 14:40
Kas see Abner on kuskilt kukkunud? Kui üks vaktsiin annab 70 % immuunsuse ja teine 90-95 %, siis on vahe ikka päris suur.
Heh6. märts 2021, 15:53
Kui saab ühe osa inimesi vaktsineerida ühe rohuga ja teise osa teisega, siis kokkuvõttes on kogu grupil piisav immunsus et haiguse levik peatada. Ja vaktsiini saanutel on igal juhul covidi nähud väiksemad - hoolimata sellest kas 70% või 95% immuunsus. Isiklikust seusukohast muidugi parem kuo modena/pfizer - kogu riigi seisukohast parem see kui kõiki kiiresti saab kaitsta mitte oodata kuni kõigile jätkub
Schutzstaffel.6. märts 2021, 14:39
Aga Astra Senecal oli ju vanuse piirang.Üle 60stele ei tohtinud ju seda süstida vist.Kuna juba noorematel on väga kehv siis mis vanematel võib veel olla.
Meil6. märts 2021, 17:16
On põhiseaduse järgi keelatud inimesi katsetustes kasutada, aga vaktsiinikatsetused lõpevad alles 2023 aastal. Kus nüüd see põhiseaduseriive entusiast end peidab?
bioloogiakauge6. märts 2021, 14:36
Mis vahe, on see viirus ise sees või pannakse sisse?
Vähe totakas arst on see mees6. märts 2021, 14:35
No rääkisite oma sõbrale- mis siis? Miks Te peate seda siin ajalehes ülerääkima? Inimesed otsustavad ise,et kas nad vaksineerivad ennast või ei ja kui jah, siis ise nad otsustavad ise, mida nad usaldavad!! Labane ajupesu.
6. märts 2021, 18:37
tegu ongi ajalehe poolt üles korjatud/pandud artikliga mitte tema enda poolt
bioloogiakauge6. märts 2021, 14:34
Aga kui vaktsiini sisse süstitakse peitemänguks, miks siis ise läbipõdeda ei või, sees on viirus kunstlikult või loomulikult niikuinii?
Joodikas Enn6. märts 2021, 14:33
Mull on ampull sees.Kas võin vaktsineerida?
6. märts 2021, 14:56
Sa ei tohi isegi hapukurki ja hapukapsast süüa.
6. märts 2021, 14:31
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Lase6. märts 2021, 17:19
Astra ligi, presidendile (vähemalt nii väideti) olla ka seda seenekat torgatud.
6. märts 2021, 18:19
Krdi lambaaju, kirjutada ei oska? Arvad, et sellise ohmoonina trükkimine on naljakas ja lahe või? ptsi latiga saad kui sind näen
ta tellitud lugu6. märts 2021, 14:28
pikk ümmargune jutt, ja vastust küsimusele ei saanudki, kui väidetakse vaktsiinide puhul *uued vaktsiinid on läbinud vajaliku inimkatsete kadalipu*, siis mis see *vajalik* number on, artiklist ei nähtu.
6. märts 2021, 18:19
Pöördu vaktsiinitootja poole spetsiifilise info saamiseks, retakas.
Missuguseid inimkatseid nendega tehtud7. märts 2021, 06:52
Noore 31 a tubli ja terve mehega tehti inimkatseid ja vaktsiine ei uurita Eestis enne, kui tundmatut ainet süstitakse, ja varjatakse surmade arvu, ka noor 30 a naine suri selle katsetuse tagajärjel.
6. märts 2021, 14:27
Suureks jamaks läheb https://eestinen.fi/2021/03/ootamatu-avastus-maailmast-on-liiv-otsa-loppemas-seda-ei-jatku-koroonavaktsiini-pudelite-tegemiseks/
Ohhoo6. märts 2021, 14:19
Kas Sputnik V on tõesti juba "Eestis kasutusel või Euroopa Ravimiagentuuris hindamisel"?
Jopp6. märts 2021, 15:04
Jah, on Euroopa Ravimiagentuuris hindamisel.
Aga6. märts 2021, 15:14
tänu poliitikale tehakse sellest mitte sobilik vaktsiin.
Pühak6. märts 2021, 14:06
Nii mina kui teie teame et teile on antud käsk koroonat ülesse puhuda :D
6. märts 2021, 18:20