Hea nõu

KA SILMAD VAJAVAD VITAMIINE! Väsimusest ja kipitusest päästavad need vahendid (1)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 24. märts 2021 06:00
Foto: Vida Press
Arvutiga tööd tehes on koormus silmadele suur – keskendume pingsalt arvutiekraanile, mistõttu silmad on liikumatus asendis, nende pilgutussagedus väheneb ja silmad väsivad, kuna ei saa piisavat niisutust.

Südameapteegi proviisor Herge Tiisvelt soovitab, millega leevenda silmade kipitust, punetust ja silmade valulikkust.

Kuiva silma pisarad ehk kuntspisarad sisaldavad näiteks A-, E-, B2- ja B12 vitamiini, hüaluroonhapet, aaloet, dekspantenooli, mineraalõlisid ja muud. Silmatilkadel on erinev koostis, aga ka erinev tilga paksus.

Mida vedelamad tilgad, seda tihedamini tuleb niisutavaid tilkasid kasutada, kuna nee ei püsi silmas kaua. Mida viskoossema tilgad, seda harvemini tuleb neid kasutada.

Paksema konsistentsiga kunstpisarad nagu geelid ja salvid püsivad silmas pikka aega – neid tuleks panna silma õhtul enne magama minekut ja hommikul. Silmatilkasid tuleks kasutada nii tihti kui vajadus on. Kui üks niisutav tilk ei sobi, tuleks proovida järgmist niikaua, kuni leitakse endale sobiv.

Paar korda aastas võiks teha silmade heaks vitamiinikuuri, mis kestab kaks kuni kolm kuud. Silmavitamiinid aitavad silmi toita ning leevendada nende väsimust ja kuivust.

Foto: Pixabay

Silmavitamiinid sobivad inimestele, kes töötavad palju ekraanidega, loevad või muud moodi pingutavad oma silmi. Vitamiinid kaitsevad silmi ka tugeva valguse eest. Silmavitamiini koostisesse on valitud silmale vajalikud vitamiinid, antioksüdandid ja mineraalid nagu A-, C- ja E- vitamiin, tsink, oomega-3, seleen  ja mustikas.

Apteegist leiab spetsiaalseid tooteid ka kontaktläätsede kandjatele. On nii puhastusvedelikud kui ka tundlikule silmale mõeldud hooldusvedelikud. Samuti on kontaktläätse kandjale hädavajalik kasutada niisutavaid tilkasid, et saada kehvasti ära tulevad läätsed silmast kätte, ennetada silmapõletikke ja leevendada kuiva silma.