"Igaks juhuks võiks ju ka perearstil ära käia, kui epideemia läbi, ja kardiogrammi teha," soovitab dr Viktor Vassiljev.Foto: Robin Roots
Viktor Vassiljev 18. aprill 2021 14:00
"Olen kõrges ülekaalus ning kaalu kontrolli alla saamiseks olen hakanud iga päev 45 minutit rahulikus tempos jalutama. Pärast kuskil 20 minutit tunnen jalutades tuimust, süda hakkab kõvasti peksma (pulss on seejuures 120–130) ning tekib kerge iiveldus. Kuigi käimise tempo on väga aeglane. Millest võib see tingitud olla ning kas tohin sellest olenemata endiselt rahulikult jalutamas käia?"

Kui teaks, kui suur see kõrge ülekaal on, aga üldiselt füüsilise treeningu puhul ülekaalulisele inimesele ongi pulss 120 suurima vajaliku koormuse näitaja. Kui sellega tekib iiveldus või muidu halb enesetunne, siis peaks koormust pulsi järgi veel väiksemaks võtma.

Ja üldse – õige on tervislikku liikumist doseerida mitte pulsinäitajate, vaid enesetunde järgi. See näitab ära, kui suurt koormust saate endale lubada, ja kui läheb tunne viletsaks, siis tuleb lihtsalt veidi puhata. Nii et kolm korda 15 minutit, rahulikus tempos, aga võibolla isegi kaks korda päevas kaks korda 15 minutit. Rahulikult, kiiret pole kuskile.

Igaks juhuks võiks ju ka perearstil ära käia, kui epideemia läbi, ja kardiogrammi teha. Ja mis kõige tähtsam – pärast jalutamist koju jõudes vähemalt tund aega külmkapist eemale hoida! Kui esimese asjana korralikult kahe minuti jooksul käsi seebiga pesta, siis hoiab ehk mõtted mujal.