Hea nõu

Nihele ja vaheta asendeid – nii püsid istuva tööga terve! 

Helen Serka-Sanchez, Signe Valgemäe (Rühikliinik), 19. mai 2021 05:02
Parim aeg liikumispausi tegemiseks istuva tööga inimesele on pärast kahekümnendat istumisminutit.Foto: Conscious Design / Unsplash
Loomupäraselt tahab meie keha liikuda, kuid töö ja eluviisi tõttu paljud hoopis istuvad suurema osa päevast, eriti nüüd, kui teeme tööd kodus. Seetõttu tuleb end tooli küljest lausa jõuga lahti kangutada. Füsioterapeut Signe Valgemäe jagab ideid, kuidas istuva töö kiuste end virge ja tervena hoida.

Praegune eluviis soosib pikalt ühes asendis istumist. Vähene füüsiline aktiivsus, ühekülgsed liigutused ja pikad tööpäevad arvuti taga hakkavad ühel hetkel aga mõjutama liigeste liikuvust ja tekivad lihaspinged. Seepärast võime hakata tundma kehas valu ja ebamugavust, mis pärsib liikumist veelgi. Samas ei pea füsioterapeut Signe Valgemäe istumist iseenesest kahjulikuks – tähtis on, mida sellele tasakaaluks teha.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

20.05.2021
LISAKS ÖÖUNELE: 7 erinevat puhkehetke, mida vajad iga päev
17.05.2021
Stiiliinspiratsioon: särtsakalt suvesse
07.05.2021
Juhtivkoolitajad annavad nõu: kuidas kodukontoris laste ja isikliku elu kõrvalt efektiivselt tööd teha
27.04.2021
HÜVA NÕU | Tiit Trofimov näitab ette, kuidas kodukontoris olles mitte ära manduda