sõidan juba mõnda aega eesti ja soome vahet oma meretranspordiga ning pole mingit vaktsiini jama vaja tõestada, mida laevakompaniid on soovitusest endale kohustuseks tõlgendanud.
Tegelt on päris mugav sõita pool tühja laevaga,ei ole palju rahvast ja seda tõmblemist,saad istuda kuhu soovid ja ei pea kusagil põrandal istuma ja magama.Minugi pärast võiksi jääda piirid suletuks.
Mina töötasin Helsingis ja kodu on Tallinnas.5 päeva nädalas töötasin ja nädalavahetusel käisin kodus.
On ka inimesi,kes nt. Võrust ja Setumaalt Tallinna tööle käivad.See vahemaa ju kõvasti pikem.
30 aastat on eestlane pidanud harrastama seda nn "töörännet" selleks, et saada elamisvääset palka ja elada elamisväärset elu. Uue vabariigi algusaastatel oli see isegi aktsepteeritav. Põhjanaaber aitab ... Aga minul on küsimus - kui Eesti riik ei ole 30 aasta jooksul teinud mitte midagi, et see tööränne lõpeks või vähemalt taanduks ja omad inimesed töötaksid omal maal, looks enda riigis lisaväärtusi, siis millega on see riik kõik see aeg tegelenud? Praegust valitsuse käitumist jälgides jääb tahes tahtmatult mulje, et poeks kasvõi nahast välja ja alandaks, peaasi, et tööränne säiliks. Masendav.
Rännete põhjused on erinevad. Rootsi oli II maailmasõjas neutraalne riik, sõjast puutumata. Tööstus õitses ja vajati ka töökäsi. Ideaalne võimalus sõjast laastatud Soomele. Täiesti põhjendatud tööränne. 50 aastat? Praegune tööränne Soomest Rootsi on marginaalne. Soomlane saab väga hästi enda kodumaal hakkama. Nii et - vot see on elu. Millega on vabandatav juba üle 30 aasta vaba riigi Eesti tööränne? Linn uhkeldab uue arhitektuuriga, tänavatel kihutavad uhkemad autod kui Soomes ...
Kui meil on põhiharidusega kodanikud, kes pole nõus alla 2000 neto töötama, siis tulebki pendeldada ja mitte vinguda, miks Eestis kõik nii halb ja paha on.
KOMMENTAARID (15)