Hea nõu

VAATA, MIDA SUHU PISTAD! 5 nippi, kuidas olla pärast jaanipäeva sama heas vormis kui enne 

Toimetas Sirje Maasikamäe, 23. juuni 2021 14:00
Foto: Vida Press

Terve aasta jooksul on treenitud selle nimel, et saavutada hea suvevorm ja muretult rannamõnusid nautida. Jaanipidustuste ajal aga kipuvad tervislikud valikud tagaplaanile jääma.

 Personaaltreener ja Rakvere saadik Siim Kelner jagab nõuandeid, mida järgides oled ka pärast pikki jaanipidustusi sama heas vormis kui enne.

Samal teemal

 Suvel on oluline hoida tervislikku rutiini, et hea enesetunne ja vorm säiliksid ka sügis-talvisel perioodil, kui kimbutama hakkavad külmetushaigused. Jaanipäeva pidustuste keskel ei tohiks seega vabandusi leida ega unustada tasakaalustatud menüüd ja sportlikke harjumusi. „Oluline on jätkata järjepidevalt treeningrutiinide ja tervislike valikutega, mis ei tähenda, et sõpradega ei võiks jaanilõkke ümber õhtut nautida,“ sõnas Kelner.

 Grilli kõrvale valmista ka juurvilju

 Grillihooaeg ei tähenda pelgalt seda, et toidulaual on vaid tummine liha ja toorvorstid. Menüüs on oluline osa ka maitsval ning värvilisel salatil, mis on kerge ja vitamiinirikas ning sobib ideaalselt grilli juurde. „Minu enda üheks lemmikuks on punase kapsa salat fenkoli ja sinihallitusjuustuga, sest toitainerikas punane kapsas ja fenkolis sisalduvad kiudained hoiavad kõhu kauem täis,“ lisas Kelner ning soovitas proovida ka küpsetatud juurvilju, mis saavad grillil mõnusalt suitsuse maitse.

 Joo isetehtud tervislikku maitsevett

 Unusta ebatervislikud ja suhkrurikkad karastusjoogid! Too oma jaanipäeva menüüsse põnevad maitseveed, mis on palaval suvepäeval tervislikuks kosutuseks ning mida on lihtne valmistada. Eestis hakkavad peagi valmima esimesed suvised maasikad ja seega on ideaalne aeg proovida maasikate ning basiilikuga maitsevett.

„Lisa maasikaid ja basiilikut tunde järgi tavalisele joogiveele ning saadki mõnusa maitsekombo,“ sõnas Kelner, kes soovitas julgelt erinevate suviste marjade ja puuviljadega kodus maitsevett valmistada.

 Kutsu sõbrad trenni kaasa

 Jaanipäeval tahaksid hoopis trenni tegemise asemel sõpradega aega veeta? Neid saab omavahel ideaalselt ühendada ja veel selliselt, et hea vorm säilib. „On täiesti okei jaanipühadel kangile ja harjutustele mitte mõelda. Aktiivsuse hoidmiseks mängige sõpradega meeleolukaid ja sportlikke seltskonnamänge või minge loodust avastama,“ soovitab Kelner.

 Arvatakse, et jaanipidustuste juurde peab kindlasti kuuluma ka alkohol. Tegelikult leiab täna internetist otsides suviseid alkoholivabasid retsepte, mis jaanipäeva grillipeo toredaks muudavad. „Minu üheks suureks lemmikuks on Virgin Mojito, kuid suhkrusisalduse tõttu on oluline ka seda mõistlikkuse piirides tarbida,“ sõnas Kelner.

 Teadlikud valikud on kõige alus

 „Grillimine on väherasvane küpsetusviis ning liha on toitainerikas – seega ei ole lõpptulemus mitte ainult maitsev, vaid ka tervislik,“ rääkis Kelner. Siiski tasub grillides valida poest taljesõbralikumad variandid, näiteks eelistada tuleks madalama rasvasisaldusega liha. Tublimad kodukokad võivad proovida ka ise liha marineerida. „Marinaadi valmistades saab komponente ise valida ja ka kogused oma eelistustele vastavalt paika panna,“ ütleb Kelner. Koostisosadena soovitab treener näiteks sibulat, küüslauku, äädikat, soola, pipart ja suhkrut. „Mõõdukas koguses suhkrut ei pea üldse pelgama. Kõik on kogustes kinni,“ rõhutab Kelner.

Samal teemal

30.08.2021
HOIA SEEDIMINE KORRAS! Need igapäevased tegevused vähendavad kõrvetisi, gaase ja teisi kõhumuresid
22.05.2021
PÕLETUSED, KÕHUHÄDAD, PUTUKAHAMMUSTUSED: nii leevendad neid ja teisi pühadeaegseid hädasid
21.05.2021
VALMISTU JAANIPÄEVAKS! Vaata, mida peaksid juba praegu koju varuma, et pühad ei läheks tervisemurede pärast nässu!
12.05.2021
ETTEVAATUST GRILLIMISEL! Kui teed need vead, tekivad vorstikestesse vähki tekitavad ained