Foto: Vida Press
Liina Metsküla 27. veebruar 2022 08:00

Kliiniline psühholoog Anna-Kaisa Oidermaa rõhutab, et igasuguste vaimse tervise probleemide korral on abiks nn vaimse tervise vitamiinid. „Need on mõnus igapäevane liikumine; tasakaalustatud toitumine, piisav lõõgastus, et jõuaksid stressist taastuda ja hea uni. Aitab ka see, kui olla teiste inimestega ühenduses, hoida suhteid ja tugevdada neid.“

Stressiolukorras võib tekkida suur tahtmine näiteks rämpstoitu süüa, kuid tegelikult teeb kehale pai hoopis mitmekesine toit. „Tasakaalustatud toitumine tähendab seda, et sööd kõike ja saad piisavalt vajalikke toitaineid. Menüüsse peavad kuuluma puu- ja köögiviljad, marjad, teraviljatooteid, kala, punaliha, piimatooted. Kuna süsivesikuid on samuti vaja, võib magusat ka näksida, aga seda kõige vähemas koguses,“ selgitab Oidermaa.

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:
Üks artikkel
3,99
Ühe artikli lugemisõigus
Digipakett
1,00/kuu
11 erinevat digiväljaannetÜle 2000 artikli kuusJagamisõigus 4 sõbragaVõida iPhone 12 nutitelefon