Uudised

Ujjayi hingamine aitab viie minutiga rahuneda (1)

Allikas: Ashtanga Yoga Tallinn, 13. veebruar 2009 00:00
Foto: Marianne Loorents
Istu toolil sirgelt, tallad vastu põrandat, või matil rätsepaistes mugavas asendis.

Sule silmad. Hinga rahulikult nina kaudu ja ühtlase pikkusega sisse-välja.

Suru õlad taha, selg sirgeks ja tõmba naba kergelt sisse. Kujuta ette, et sul on õhupall rindkeres, sisse hingates see täitub ja rindkere kasvab igas suunas.

Lase meelel rahuneda ja kui mõni mõte tulebki, lase tal minna ja keskendu uuesti ainult hingamisele.

Tunne sisse hingates ninasõõrmetes külma ja välja hingates sooja õhku.

Aeglusta hingamist. Tunne, kuidas sisse- ja väljahingamine pikeneb.

Jätka nina kaudu hingamist, kuid suuna nüüd tähelepanu kurgule. Püüa tunda õhu liikumist läbi kurgu.

Sissehingamisel kujuta ette, et sinu käes on imelise lõhnaga lill. Hinga sisse nii, nagu tahaksid kogu rindkere täita selle lõhnaga ehk hinga sügavalt.

Välja hingates kujuta ette, et ohkad kinnise suuga pikalt ja ühtlaselt.

Hingamisel tekib kohin. Et seda paremini kuulda, võid käed kõrvadele panna. Keskendu kohinale.

Mõne aja pärast tunned, kuidas rahuned. Hinga vähemalt 5–10 minutit, aja jooksul võid hingamist pikendada kuni 30 minutile.

Harjutuse lõpul hakka hingama tavapäraselt, rahulikult ja nina kaudu. Hakka uuesti tunnetama oma keha. Lõpetuseks võid heita pikali ja lõdvestuda.