Šokolaadikook.Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 24. september 2014 12:19
Kes ei oleks kuulnud vanasõna "enne mõtle, siis ütle"? Tihtipeale aga vajub see vanarahva tarkus unustuste hõlma ja enne kui me arugi saame, tõstame me järele mõtlemata oma lähedaste peale häält, ostame hetkeemotsioonidele tuginedes ebavajalikke asju ning oleme paljudes situatsioonides kannatamatud ja närvilised.

Kui tihti sa tunned tungi midagi kohe teha? Näiteks mõtled pärast väsitavat tööpäeva, et tahaksid korraga terve suure jäätise ära süüa. Mõeldud tehtud! Kui magusapomm aga su kõhu valutama paneb, mõtled, et ei oleks pidanud ikka nii palju sööma.

Kohene tung midagi teha kestab umbes 30 minutit ja end kannatlikumaks treenides saad ka hetke ajendil tehtud läbimõtlemata otsuseid piirata.

Huffinton Post pani kirja kolm harjutust, kuidas saab šokolaadi või mõne muu maiuse abil end kannatlikumaks muuta ja oma tahtejõudu suurendada.

Alustuseks osta või valmista enda kõige lemmikum magustoit. Olgu selleks siis šokolaad, šokolaadikook, suflee või hoopis midagi muud. Tähtis on, et sa tahaksid seda üle kõige ära süüa. Sellest magustoidust saab sinu preemia.

Esimene harjutus

Valmista endale tervislik õhtusöök ja tõsta enne sööma hakkamist ka magustoit lauale. Söö aeglaselt ja veendu, et kõik tervislikud juurviljad saaksid enne magustoidu kallale asumist söödud. Kui kõht on täis, luba endale kauaoodatud magustoitu. Sa märkad, et sul polegi enam tungi endale tervet šokolaadikooki korraga sisse kühveldada. Oled pääsenud nii valutavast kõhust kui ka süümepiinadest, et liiga palju magusat sõid!

Teine harjutus

Kutsu enda valmistatud magustoitu sööma ka oma kallim või sõber, kelle seltskonda sa naudid. Kui tegid šokolaadikooki, lõika sellest üks tükk ja asuge seda kahe kahvliga sööma. Sa märkad, et sinu soov kooki süüa on vähenenud, sest sa naudid endale armsa inimese seltskonda rohkem kui magustoitu.

See, mida te ülejäänud koogiga teete, on aga teie enda teha!

Kolmas harjutus

Söö oma lemmikmagustoitu aeglaselt, jättes iga ampsu vahele kaks minutit. Nii treenid kannatlikkust, tunnetad paremini toidu maitset ja ei allu oma aju tahtmisele magustoit koheselt alla kugistada.

Me suudame oma mõtteid, käitumist ja ajutööd kontrollida rohkem, kui arvame!