Kõndimine on odavaim tervisesport. Südame tervisele mõeldes tasub kõndida vähemalt 40 minutit päevas.Foto: AHTO SOOARU
Silja Paavle 10. oktoober 2014 13:15
Rootsis läbi viidud uurimuse järgi on põhjuseid, miks oma elu tervislikumaks muuta, mitte sellest vaid rääkida, kuhjaga. Liiatigi on vaid viis lihtsat tegevust, mida igapäevaselt rakendades võib oluliselt vähendada südameataki riski. 

Rootslaste uuringust selgus, et neil meestel, kes vastasid jaatavalt viiele südamesõbralikule elustiiliküsimusele, oli 86% väiksem risk haigestuda infarkti võrreldes teiste sookaaslastega, vahendab portaal MensHealth.com.

Viis südamesõbralikku tegevust on:

* Süüa ohtralt puu- ja köögivilju, samuti kaunvilju, täisteratooteid ja kala;
* Alkoholi juua mõõdukates kogustes;
* Mitte suitsetada;
* Kõndida vähemalt 40 minutit päevas ja liigutada end vähe intensiivsemalt vähemalt tund nädalas;
* Hoida oma vööümbermõõt alla 93 sentimeetri.

Teadlased usuvad, et neid soovitusi järgides saab ära hoida neli infarkti viiest. Probleem on ainult selles, et vaid 1% uuritud meestest pidas neid soovitusi oma igapäevaelu lahutamatuks kaaslaseks.

Seepärast panevad teadlased südamele, et nende järgimisega pole kunagi hilja alustada ja isegi väikesed sammud tervislikumate eluviiside poole on parem kui mitte midagi. Ainsa erandina toonitavad nad, et kui alkoholiga pole seni sõbraks saadud, ei ole sellega vaja ka alustada.