Keha

Lõunauinak parandab tuju ja teeb erksamaks 

Silja Paavle, 16. oktoober 2014 14:40
Kui lõunaks kipub silm looja vajuma, ei maksa lõunauinakut peljata – uuringute järgi parandab kuni 30 minuti pikkune uinak tuju ja soodustab pärastlõunal jõudsamalt töötamist.

Lõunauinak võib vähendada paljusid vaevavat unepuudust, sest enamik inimesi ei saa piisavalt magada, kirjutab Newsmax Health. Samuti aitab lühike päevane uni inimestel virguda ning pärastlõunal jõudsamalt töötada, see võib elavdada mõtlemist ning aidata kiiremini otsuseid vastu võtta ja muutustele reageerida.

Samal teemal

Seda kinnitab uuring, mille käigus tukastasid ühe New Yorgi ülikooli residendid lõunapausi ajal 20 minutit ning võrreldes uinumisest loobunud kolleegidega paranesid nende vaimsed võimed ning erksus. Ka teised uuringud on näidanud, et pärast lõunauinakut on inimesel lihtsam õppida, probleeme lahendada, mõelda ja meenutada varem õpitut.

Lisaks parandab lõunauinak tuju. Saksamaal kahe aasta eest läbi viidud uuringust selgus, et depressiooni põdevad inimesed, kes lõuna ajal magasid, tundsid oma meeleolu pärast uinakut paranenumana.

Meeles tasub pidada aga seda, et lõunaunest on kasu vaid siis, kui magada kuni 30 minutit. Kauem magades jääb inimene suurema tõenäosusega sügavasse unne, sestao võivad ülepooletunnised uinakud põhjustada uimasust. See tekib, kui ärgata üles keset unetsüklit, mille kestuseks on umbes 90 minutit. Sestap on väga oluline plaanida uinaku pikkust ning panna äratuskell helisema.

Kuid sama oluline on ka, mis kell päeval tukkuda. Näiteks, kui minna magama kell 11 õhtul ja ärgata kell seitse, on parim aeg uinakuks kell kaks pärastlõunal. Parim aeg lõunauinakuks on ajavahemik kella ühest pärastlõunal kuni neljani õhtupoolikul. Pärast seda mõjutab unepaus liialt keha ööpäevast rütmi ja raskendades nii õhtul magama jäämist.

Samal teemal

26.01.2016
Ohhoo! Pärastlõunane uinak vähendab meestel infarktiriski!
04.02.2015
Lühike lõunauni aitab mälu parandada
23.01.2015
Laps ei taha õhtul magama minna? Äkki aitab pikast lõunaunest loobumine?
18.09.2014
5 nippi: kuidas ennetada depressiooni?