Keha

Kuidas mõista, et sul on unehäired? (2)

Silja Paavle, 7. november 2014, 11:31
Foto: PantherMedia / Scanpix
Lühiajalisi unehäireid esineb enamikul inimestest. Kui unepuudus muutub pidevaks, tuleks pöörata tähelepanu sellele, mis takistab sul korralikult välja magamast.

Allolevad viis olukorda võivad olla märgiks võimalikest unehäiretest, mille puhul tasub arstilt abi otsida, kirjutab health.com.

Väsimustunne vaatamata kaheksatunnisele unele. Normaalse unetsükli jooksul vaheldub sügav uni pinnapealsemaga ning pärast magamist peaks inimene tundma end puhanu ja värskena. Kui oled pärast kaheksatunnist und ikka unine ja väsinud,  takistab miski ilmselt su kehal sügavasse unne laskumast.

Samal teemal

Norskamine võib olla ohutu, kuid samas võib olla see märk uneapnoest – tõvest, mille puhul on hingamine une aja takistatud. See kurnab keha.

Päevased tukkumispausid. Kui öösel pole maganud, on väsinud olla normaalne. Kui aga kipud töölaua taga või roolis olles sageli tukkuma, peaksid mõtlema unehäiretele.

Vähemalt kuu aega on olnud raskusi magamajäämisega. Vahel uni lihtsalt ei tule. Kui see aga kestab pikalt, harjub aju ära mitte magama siis, kui peaks. Sellisest olukorrast on väljapääs ainult ravimite tarbimine või teraapia. Paraku ei otsi kroonilise unetusega inimesed sageli abi arvates, et nii peabki olema või et probleem möödub iseenesest.

Teised tervisehädad ei lase öösiti magada. Põhjuseks võivad olla depressioon, krooniline valu ja muud tervisemured. Näiteks rahutute jalgade sündroom võib just öösiti kõige hullemal moel avalduda. Kui sinu und segab midagi sellist, peaksid kindlasti pöörduma arsti poole.