Hea nõu

Mida teha, et pikk lennureis ei mõjuks tervisele kahjulikult? (2)

Silja Paavle, 26. november 2014 15:08
Foto: PantherMedia / Scanpix
Reisimine on alati põnev ja elevust tekitav, kuigi ühest paigast teise liikumine võib olla ka väsitav. Ennekõike mõjub kehale kurnavalt lendamine.

Portaal MindBodyGreen annab kümme lihtsat nõuannet, mis aitavad lennureisil püsida värske ja tervena.

Samal teemal

1. Investeeri müra summutamiseks kõrvaklappidesse. Korralikud kõrvaklapid ei pruugi olla odavad, kuid väsitava müra ja kaasreisijate jutuvadina summutamiseks võiks nendesse investeerida.

2. Kanna tugisukki. See kõlab küll väga vanainimeselikult, kuid tegelikkuses kannavad tugisukke ja –sokke lennureisi ajal paljud inimesed. Põhjus on lihtne: need soodustavad vereringet ja aitavad ennetada trombide teket. Parim paik tugisukkade ostmiseks on apteek.

3. Liigu regulaarselt. Lisaks tugisukkadele hoiavad ka regulaarne liikumine ning liigeste venitamine vereringe tööl. Lennukis on alati veidi ruumi nii istudes või ka tualetti kõndides, mõnede venitusharjutuste tegemiseks. Seejuures kehtib reegel, et mida rohkem, seda parem. Miinimumprogramm võiks olla liikumine iga kahe tunni tagant.

4. Vali mugav istekoht. Vahekäigu pool ning varuväljapääsu juures istudes on võimalus end sirutada suurem – kasuta seda võimalust.

5. Võta oma toit kaasa. See soovitus võib tunduda üllatavana, kuid reaalsus on see, et lennukites pakutav toit ei ole hea: see sisaldab säilitusaineid ning keegi ei tea, kui värske see on.

6. Ära unusta vett. Mitu tundi lendamist kuivatab keha ja nahka. Sageli lendajad on harjunud kaasas kandma oma veepudelit, mille saab täita kas vahetult enne lennukile minekut või paluda see täita stjuardessil. Oluline on muidugi veenduda, et veepudel oleks enne turvaväravasse minekut tühi.

7. Kanna eeterlikke õlisid endaga kaasas. Paar tilka näiteks lavendliõli randmetele, laubale või kaelale rahustab närvisüsteemi, aitab lõõgastuda ja lennukis paremini magada. Eukalüptiõli sobib aga pärast maandumist oma vaimu kosutamiseks.

8. Niisuta nahka. Püüa alati kotis kaasas kanda lubatud suuruses niisutavat näo- ja kätekreemi. Kasuta neid nahal nii sageli kui vaja, kuid vähemalt kord viie tunni jooksul. Rusikareegel ütleb ka, et ära kunagi kanna pikal lennul meiki – nahk tahab hingata.

10. Väldi alkoholi. Alkohol kiirendab vedeliku väljutamist kehast, sestap tuleks sellest dehüdratsiooni vältimiseks hoiduda. Küsi selle asemel stjuardessilt taimeteed või vett. Või veel parem – kui sul on oma lemmik taimetee, võta paar kotikest reisile kaasa ja palu töötajatelt vaid kuuma vett.