Hea nõu

Viis lihtsat viisi põlvevalu ennetamiseks 

Silja Paavle, 30. november 2014 15:04
Foto: PantherMedia / Scanpix
Põlved on see osa kehast, mis saavad liikudes kõige suurema koormuse – sestap pole ka ime, et viiendik inimestest on viimase kolme kuu jooksul tundnud põlvedes valu.

Enamik põlvevalust on erinevate vigastuste ja vanusega kaasneva osteoartriidi põhjustatud, kuid mitte alati. Portaal prevention.com tuletab meelde mõned lihtsad viisid põlvevalu leevendamiseks.

Samal teemal

Külm. Kui paned külmutatud herned ümber põlve, aitavad need kenasti turset ja valu leevendada. Põlvevigastuse või artriidi korral aitab külmakoti hoidmine 20 minutit iga tunni aja tagant märkimisväärselt põletikke alandada.

Treenimine. Põlvevalu ei tohiks tähendada, et end üldse ei liigutata. Pidev liikumine aitab ehitada lihaseid, mis toetavad põlveliigeseid. Valutavate põlvede korral peaks vältima kiirkõndi ja jalgadele vastupanu osutava masinaga treenimist. Põlvesõbralik treening on aga näiteks jalgrattasõit.

Tervistavad toidud. Uuringute andmeil on aidanud 1% rasvasisaldusega või rasvavaba piima joomine aidanud naistel põlvedes osteoartriiti pidurdada. Teiste uuringute andmeil on inimestel, kes söövad C-vitamiinirohkeid puuvilju, väiksem risk haigestuda osteoartriiti.

Kaalulangetamine. Iga kaotatud kilo tähendab põlvede jaoks viis kilo vähemat koormust. Tervislik toitumine ja treening aitavad kaalu kaotada.

Glükoosamiini/kondroitiini kasutamine. Mõned spetsialistid soovitavad seda, mõned mitte. Seepärast tasub minna kuldset keskteed ja tarvitada neid toidulisandeid kaks-kolm kuud. Kui need aitavad, on valu vähenemine kindlustatud.

Samal teemal

18.02.2015
Kehakaaluhirm - on selline asi tegelikult olemas?
27.10.2014
17 lähtepunkti meestele oma tervise eest hoolitsemiseks