Foto: PantherMedia / Scanpix
Ohtuleht.ee 24. mai 2018 10:35
Silmahaiguste eriarst Tiina Leivo annab Iltalehti veergudel nõu, kuidas tuleks silmade eest hoolt kanda.

1. Tööpäeva järel lase silmadel puhata – need, kes intensiivselt arvutiga tööd teevad, peaksid eriti hoolitsema, et silmad pärast tööpäeva puhata saaks. Tööpäeva ajal on hea vahepeal lihtsalt kaugusse vaadata või silmad mõneks hetkeks sulgeda.

2. Söö silmad terveks – eriti kasulikud on kõik rohelised juurviljad. Võtta võib ka vitamiine, kuid selleks tuleks konsulteerida arstiga. Omaalgatuslik manustamine otseselt silmadele kasu ei too.

3. Regulaarne füüsiline aktiivsus – see võib ennetada haigusi nagu diabeet, mis omakorda mõjutavad ka nägemist. Füüsiline aktiivsus tuleb kasuks ka arteriaalset ja venoosset tüüpi haiguste ennetamisel, mil on mõju silmadele.

4. Loobu suitsetamisest – uuemate uuringute kohaselt kiirendab suitsetamine silmaläätse hägunemist ehk läätsekae moodustumist.

5. Hoia silmi liigse päikese eest – suvisel ajal tasuks kanda päikeseprille, sest ultraviolettkiired (UV) kahjustavad silmi. Päikeseprille ei tasuks unustada ka lumisel ajal, kui päike lumelt peegeldub.

6. Käi silmaarstil – juhul kui silmad ikkagi pidevalt muret valmistavad, on parem käia silmaarstil. Kõige parem oleks regulaarne kontroll juba noores eas.