Foto: PantherMedia / Scanpix
Silja Paavle 16. detsember 2014 11:22
Elu lihtsalt juhtub, sest sa oled pidevalt hõivatud. Selle juures on sul raske leida kahte vaba minutit lõõgastumiseks, rääkimata ajast, mis kulub tervisliku toidu tegemisele või treeningule.

Õnneks on olemas mõned lihtsad nipid jääda terveks ka kõige kiirema elutempo juures, kirjutab MindBodyGreen.

1. Hoia puuviljakauss laual. Kui sageli sa ostad puuvilju ja viskad need hiljem ära, sest nad lähevad halvaks? Puuviljakausi laual hoidmine ei pruugi olla küll esteetiline, kuid nii teed sa nad endale lihtsalt kättesaadavaks. Kui puuviljad on käeulatuses, on palju suurem tõenäosus, et sa neid sööd. See aitab ühtlasi hoiduda puuviljade halvaksminemist ning julgustada sind tervislikumalt näksima. Seega: pane puuviljakauss lauale, säästad aega tervisliku suupiste otsimisega ning puuvilju süües parandad ka oma tervist.

2. Külmuta küpseid banaane. Tervislike eluviiside järgimine ei tähenda, et sa pead edasi elama ilma jäätiseta. Kui näed, et banaan on küpsenud, koori need ja pista sügavkülma. Siis, kui tuleb jäätiseisu, sega külmutatud banaanid kookospiimaga – saad jäätises palju tervislikuma maiuse. Kui banaanid on pidevalt sügavkülmas, ei kulu selle maiuse valmistamiseks üleliia aega.

3. Hoia veekann käepärast. Sa võid ju teada, kui tähtis on vee joomine, kuid kas sa seda ka reaalsuses teed? Rohkema vee joomine on imelihtne, kui hoiad vett täis kannu laual käepärast nagu puuviljakausigi. Lisaboonusena võid veele lisada sidruniviile – lisaks sellele, et see on tervisele kasulik, annab see veele mõnusa maitse.

4. Viska elektroonika oma magamistoast välja. Mida vähem elektroonikat magamistoas, seda parem on su uni. Kaalutõus, ärrituvus, seedetraktiprobleemid ja keskendumisraskused on vaid üksikud probleemid, mida seostatakse vähese unega. Püüa elektrooniliste seadmetega mitte tegeleda vähemalt pool tundi enne voodisseminekut ja jäta need teise tuppa laadima. Nii saad end lõõgastumisel, mis on tervisele väga vajalik tegevus, aidata.

5. Tarbi probiootikume. Heade ja halbade bakterite tasakaal on hea tervise säilitamise juures väga oluline. Liiga palju halbu baktereid võib põhjustada puhitust, kõhugaase, kõhukinnisust ja kehakaalu tõusu. Regulaarne probiootikumide tarbimine aitab seedetrakti tööd tasakaalustada.

6. Eelista isiklikus hügieenis loodustooteid. Isegi, kui on päevi, kui sa ei söö kõige tervislikumalt, peaksid su tualettlaual ning vannitoas olevad hügieenitooted hea tervise nimel olema võimalikud vabad kahjulikest toksiinidest.

7. Proovi kõrge intensiivsusega intervalltreeningut. Oma keha vormishoidmiseks ei pea jõusaalis ilmtingimata käima viis päeva nädalas. Kõrge intensiivsusega intervalltreening aitab sul end vormis hoida ilma liigse ajakuluta. See on parim treening neile, kes ei saa jõusaalis tunde veeta, kuid soovib ikkagi head tulemust näha.