Keha

Rinnad: ilusad kui küpsed õunad (83)

Taimi Ainjärv, Evelin Kivilo-Paas, Maret Einmann, 23. detsember 2014, 16:20
Foto: PantherMedia / Scanpix
Mida teha, et rinnad ei vajuks pärast kaalukaotust või imetamist kivid-sokis-kotikesteks, vaid püsiksid ilusad ja terved igas eas?

Harrastussportlane Ursula (38)* on lapsest peale palju sporti teinud ning tema rinnad pole kunagi kuigi lopsakad olnud. Pärast lapse sündi kadusid need peaaegu üldse ära ning üks jäi kohe eriti väikeseks. Oluliselt ei suurenenud tal rinnad ka imetamise ajal.

“Väikeste rindade vastu pole mul midagi, kuid mulle meeldivad kenad proportsioonid,” ütleb Ursula.

Ursula lasi rinnasuurendusoperatsiooni teha aasta tagasi. Sportliku naise keha rasvaprotsent on olnud kogu aeg võrdlemisi väike, nii et lopsakamateks rindadeks polnudki muud varianti.

“Kord sõbrannadega suvel rannas päevitades avastasin, et ma olen neljast ainuke, kellele pole rindu pandud.”

Ursula teab paljusid naisi, kelle rinnakorvi suurus on intensiivselt treenima hakates kahanenud kahe või isegi kolme numbri võrra.

“Kui laps sündis, ei tahtnud ma enam olla poisstüdruk, tahtsin olla ema ja naine. Naised toovad ilu nimel ikka suuri ohvreid ja see on kindlasti väga suur otsus, tuleb kaaluda kõiki plusse ja miinuseid. Kas või see, et need pole ju igaveseks, umbes 10 aasta pärast tuleb lasta teha uus operatsioon. Mu sõbranna otsustas operatsioonipäeval ümber ja siiamaani pole lasknud teha.”

Enne operatsiooni muretses Ursula veidi ka selle pärast, et ta oma identiteeti ei kaotaks. “Ma ei taha olla ju mingi tibi.” Sellist suhtumist ta aga polegi kohanud.

Uued ja kikkis

“Alguses oli väga imelik tunne, nagu oleks kaks Granny Smithi õuna naha alla istutatud,” ütleb Ursula naerdes. Uute rindadega harjumine võttis aega pool aastat. Ja kolm nädalat pärast operatsiooni ta trenni ei teinud.

“Aga küllap on see umbes sama, mis sünnitusega – valu ununeb. Esialgu häiris mind väga, et rinna­nibud on kogu aeg kikkis. Need olid nii tundlikud, et käisin isegi sellepärast arsti juures ja kandsin kolm kuud nibukaitsmeid,” räägib ta.

Paljud on Ursulalt küsinud, mida mees uute rindade peale ütles ja kuidas talle meeldib.

“Mu mees armastab mind ikka sama palju nagu varem, tema soov oli, et mina oleksin oma kehaga rahul. Kui ma ise ühel hetkel tundsin, et tahaksin käed rindade peale panna, pole see ju ka õige. Mingit sekspommi ma endast teha ei tahtnud, kuid tahtsin väga kanda selga paljastavat kleiti. Varem oli bikiine alati nii keeruline osta – ikka valisin push-upi. Nüüd võin valida kõike. Ja kõik riided istuvad poes nii hästi, sest proportsioonid on hästi ilusad.”

Ühtegi trennitoppi ta ära vahetama ei pidanud, see oli ka kriteerium arstile rindade suuruse määramisel – topp peab selga mahtuma.

Mõned uurivadki Ursulalt seda, miks ta nii väikesed rinnad lasi panna. Kui juba panna, siis ikka panna, ollakse veendunud.

“Ma olen näinud küll, kuidas suurte rindadega joosta on. Päris valus on vaadata.”

Üks tema tuttav on aga lasknud oma loomulikke rindu hoopistükkis vähendada ning talle on istutatud number väiksemad implantaadid. Juba teismelisena oli ta ühisduširuumides üritanud rindu peita.

Krista (35)* on väikesekasvuline kahe lapse ema. Pisike ja peenike, sportlik vorm superhea, keha rasvaprotsent väike. Kuid pärast laste sünnitamist-imetamist on tema rinnad peaaegu ära kadunud.

“Väiksed rinnad on mul olnud kogu aeg,” ütleb ta. “Pärast laste sündi ja imetamist läksid u need aga veel väiksemaks, rasvkude kahanes märgatavalt.”

Miks nad vajuvad?

On täiesti tavaline, et treeningute tulemusena saab seni rinna suurust märkinud B-korvist A-korv. Miks see juhtub? Rindade koostis on suures osas rasv. Langetades kehakaalu ja vähendades rasvaprotsenti, muutuvad ka rinnad väiksemaks. Nii et paraku kaotabki naine rasvapõletustreeninguid tehes tihtipeale esimesena rasva just rindadelt ning alles seejärel tuharatelt ja mujalt.

Rinnad koosnevad rinnanäärmetest ja -juhadest ning neid ümbritsevast rasvkoest. Rinnad kinnituvad rinnakukorvi külge õrnade sidemetega. Nende venimine ei tee rinnakuju kohe kuidagi ilusamaks.

Muidugi on õnnelikke, keda aastad, gravitatsioon ja ka kaalukaotus puudutavad üksnes aimatavalt, justkui kerge suletõmbega.

“Pärast kaalu langetamist 10 kilo võrra on mu rinnad muidugi muutunud väiksemaks, samas on nad stabiilselt heas toonuses ja mind rahuldab hetkeseis täiesti!” saab öelda Triin (36)*.

Miks siis ometi mõned naised on õnnistatud lopsaka rinnapartiiga, samal ajal kui teised tõdevad ohates: oleks sinna rinna­hoidja sisse vaid midagi panna... Vastus on lihtne: sündides siia ilma saame me oma vanematelt kaasa geenid, mida me muuta ei saa.

Ilusate rindade heaks

1. Treeni! Rinnalihaste harjutused aitavad hoida rinnalihased toonuses ning rinna­kuju ilusana. Suur rinnalihas algab rangluult, rinnakult ja roietelt ning kinnitub õlavarreluu ülaosale. Rinnalihas tõmbab kätt ette.

Need kolm harjutust hoiavad rinnalihased toonuses.

Toenglamangus surumine ehk kätekõverdused. Mõju: suur rinnalihas, õlavarre kolmpealihas, deltalihase eesosa.

Lama selili, too käed koos hantlitega kõrvalt ette kokku (lendamine). Mõju: suur rinnalihas.

Lama selili, vii käed koos hantlitega üle pea ja tagasi. Mõju: suur rinnalihas, eesmine saaglihas, õlavarre-kolmpealihase pikk pea, seljalailihas ja suur ümarlihas.

Ka Krista hakkas paar aastat tagasi tõsisemalt treenima.

“Praegu, tehes regulaarselt vähemalt neli korda nädalas trenni, on mu u rinnad tunduvalt pringimad,” rõõmustab ta. ”Muidugi on need endiselt väiksed, kuid pole enam nii närtsinud.” Ja see pole veel kõik: “Kui enne spordiga tegelemist naljalt ilma rinnahoidjata pluusi kanda ei saanud, siis nüüd, olenemata sellest, et rind on väike, ei pelga ma vahel ka ilma rinnahoidjata pluusi selga panna. Rinna kuju on paranenud märgatavalt.”

2. Õige toestus! a) sportides. Et rinnad ei vajuks, vaid nende kuju säiliks, on vaja rinda toestada ja kanda rinnahoidjat – sportimise ajal on hea, kui rinnad on fikseeritud ega liigu palju. Eriti puudutab see naisi, kellele on loodus andnud suuremad rinnad. Kuid ka väikese rinnaga naistel on tähtis kanda spordipesu, sest kuigi ebameeldivad muutused ei pruugi juhtuda kiiresti, kahjustuvad rinnaku­sidemed ajapikku ikkagi. Kanda tuleks kvaliteetseid spordirinnahoidjaid.

b) raseduse ja imetamise ajal. Nahk on ju väga veniv materjal. Imetamise ajal lähevad rinnad suuremaks ja raskemaks. Et rinnad ära ei vajuks, on suur abi rinnahoidjast. Kandma peaks spetsiaalset imetamiseks mõeldud rinnahoidjat ja hea oleks, kui ka öösiti.

3. Kuivharja ja kreemita! Kasuks tuleb kõik, mis hoiab naha elastse ja tervena. Juba vanadest aegadest on teada nipid jahe dušš ja rindade harjamine.

Kasutada võid ka nahka pinguldavaid ja hooldavaid kreeme. Nende valik on suur, aga ka tõhusus on erinev. Oluline on spetsiaalse kreemiga rindu kreemitada ka raseduse ja imetamise ajal – nii väldid venitusarmide teket rindadele.

4. Hoia head rühti! Pea püsti, õlad taha ja alla, rind ja selg otse! Nii oled ise reipam, saledam ja pikem ning ka rinnad on pringimad.

5. Pööra tähelepanu taljele! Tee jooga- ja Pilatese harjutusi, mis aitavad põletada kaloreid ja samal ajal tugevdada kerelihaseid. Sale talje ja vormis kerelihased lasevad ka rindadel suuremana paista.

6. Kanna õiget rinnahoidjat! Õige rinnahoidja istub mugavalt ja tihedalt rindade all ja mahutab kogu “materjali” endasse üsna tihedalt, lihtsustades samas õige rühi hoidmist.

Mõõda end ise või lase seda teha profil! Jälgi, et paneksid rinnahoidja õigesti selga: libista käed õlapaelte alt läbi, painuta ette, nii et rinnad kukuvad ettepoole, manööverda rinnahoidja rindadele ja kinnita rinnahoidja. Kohenda õlapaelu, kui vaja.

Kanna rinnahoidjat, mis täiustab su rindu – võimalusi on mitmeid. Push-up-rinnahoidja tõstab rinnad üles ja lähendab neid teineteisele. Polsterdusega rinnahoidja sisaldab polstripatju, et lisada rindadele täidlust, seda tüüpi rinnahoidja rindu ei tõsta. Võid proovida ka geel-, õhk- või vesipatjadega rinnahoidjat.

7. Vali riideid targalt. Seosed, voldid-plisseed, rüüsid, kivikesed-pärlid annavad särtsu ja võimendavad rinna suurust, rüüse kandes jälgi siiski, et üle ei pingutaks. Hoidu madalast V-kaelusest, see vähendab optiliselt rinna suurust, kanna näiteks mõõdukalt kõrget või asümmeetrilist kaelust. Hoidu väga liibuvatest riietest.

Avarad topid ja kihilisus on parem valik, kui sa ei taha väikestele rindadele tähelepanu tõmmata. Kanna värve, mis su keha proportsioonidega sobivad. Heledad toonid teevad optiliselt suuremaks, tumedad salendavad. 

8. Armasta oma keha. Väikesed rinnad pole tegelikult mingi koorem. Kõige tähtsam on, et oleksid terve ja oma keha üle õnnelik.

* Nimed muudetud.

Samal teemal

9. jaanuar 2015, 14:07
Kuidas rasedusega toime tulla?
7. jaanuar 2015, 13:39
Millal on õige aeg rasedusaegsete emotsioonidega abi otsida?
27. detsember 2014, 16:20
Kaunis rind kirurgia abil - miks või kuidas?
19. detsember 2014, 16:32
Viis terviseharjumust, mis mõjuvad su rindadele hävitavalt