Treenimine

Artikkel ilmus esmakordselt 2012. aasta jaanuari Tervis Plussis.

Harrastaja maratoniaeg sõltub ilmast 

Raul Olle, suusatreener, endine tippsuusataja, 15. jaanuar 2015 16:49
Harrastaja tunneb rõõmu sellest kui teab, et sõitis tänavu kiiremini kui mullu. Foto: ALDO LUUD
Ka mina soovitan raja läbimisel ajalist eesmärki mitte seada. Suusatamisel sõltub sõiduaeg väga palju ilmastikutingimustest, näiteks kas on sula kolme soojakraadiga või kõva jäine rada.

Pigem tuleks eesmärgiks seada koht. See näitab palju rohkem kui sõiduaeg. Näiteks eelmisel aastal oli Tartu suusamaratoni võiduaeg peaaegu kakskümmend minutit kiirem kui üle-eelmisel aastal.

Kui see ajavõrdlus kanda üle harrastajale, kes läbib raja tavaliselt viie-kuue tunniga, siis tähendab see ca tunnist vahet. Samuti on oluline, kas suuskade määrimine õnnestub.

See võib ajalist tulemust omakorda 20–30 minuti ulatuses mõjutada.

Maratoniks valmistumisel on võtmeküsimus, kui palju suusakilomeetreid on jõutud enne koguda. Tennisemäng suusatamisele suurt kasu ei anna. Kui lund ei ole, aitab mõnevõrra valmistuda kepikõnd, sest annab tööd õlavarre- ja ülakehalihastele. 

Universaalne nõuanne kõigile suusamaratonile tulijatele on valida sobiv algtempo vastavalt enesetundele või kes on harjunud kasutama pulsikella, siis suusatada treeneri või spordiarsti ette antud pulsisagedusel.

Samal teemal

31.03.2015
Võlujõuga sammud ehk kõndides tugevaks
13.01.2015
Talisporti tehes mõtle ka turvalisusele
01.01.2015
Pikaks suusasõiduks valmis
21.12.2014
Treener soovitab: libeda liuga maratonile