Hea nõu

Artikkel ilmus esmakordselt 2012. aasta jaanuari Tervis Plussis.

Koormustest rattal või joostes? (3)

Tervis Pluss, 16. jaanuar 2015, 17:15
Foto: ALDO LUUD
Tahan lasta teha endale koormustesti, et välja selgitada sobivad pulsivahemikud treeninguks. Testi tehakse nii rattal kui ka jooksulindil. Millist varianti eelistada?

Anu Kaasik (Vomax spordimeditsiinikeskus): Testi tegemisel võiks valida selle liikumisviisi, mida inimene peamiselt harrastab. Jooksulindil on peale jooksu-testi võimalik teha ka nn suusatesti – kõnnitesti "vastu mäge".

Selle testi puhul muutub vähem lindi liikumiskiirus ja koormus tuleb eelkõige lindi kaldenurga suurenemisest. Kõnnitest sobib hästi ka inimestele, kes alles alustavad aktiivse liikumisega ning kellele jooks tundub liiga raske.

Neile, kel on vererõhuprobleemid, sobib paremini rattatest, sest arstil on lihtsam ratta peal paigal istuva inimese ümber toimetada ja vererõhku mõõta.

Kuna treeninguks sobivad pulsi-vahemikud on veidi erinevad jooksu ja rattasõidu jaoks, ongi mõtet teha test võimalikult oma spordiala lähedaselt.

Rattatestil on olenevalt kehaasendist ja töötavatest lihastest maksimaalsed näitajad (pulss, hapnikutarbimine) väiksemad. Jooksjale on treeninguinfo suhtes jooksutest hea: see annab teada sobiva jooksukiiruse ja täpsed pulsivahemikud.

Samal teemal

2. november 2014, 13:53
Oled niisama vedelenud? Kaks treeningkava - algajatele ja edasijõudnutele!
12. oktoober 2014, 10:49
VAATA ÜLE: hea vormi 10 alust
11. oktoober 2014, 16:48
Kuidas alustada treeningutega pärast suvepausi?
18. september 2014, 16:08
Pulsikellata võib sportija teha endale karuteene

TOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee