Apteegist sobivama toote leidmiseks vajab inimene nõustamist.Foto: ALDO LUUD
Uudised
15. jaanuar 2015, 14:20

9% apteekidest jätab nõustamisteenuse kvaliteet soovida

Ravimiamet inspekteeris 2014. aastal ravimialast nõustamist apteekides ja leidis, et olukord on tunamullusega võrreldes küll paranenud, kuid 9% apteekidest ei olnud see ikka nõutud tasemel.

Ravimite sihipärase ja ratsionaalse tarbimise tagamiseks on apteekril ravimit väljastades kohustus kasutajat nõustada. Apteekide inspektsioonidel on ravimiamet selle kohustuse täitmist kontrollinud järjest enam, kirjutab portaal Meditsiiniuudised.

Inspektsioonide ajal kontrolliti ravimialast nõustamist 88-s apteegis, neist 8-s apteegis (9% apteekidest) ei olnud nõustamine vajalikul tasemel (võrdluseks: 2013. aastal kontrolliti nõustamist 164-s apteegis, neist 30-s apteegis (18,3%) esines nõustamisel puudusi).

Peamiselt ei pööratud nõustamisel tähelepanu samaaegselt ostetud ravimite (enamasti retseptiravim ja käsimüügiravim) võimalikule koostoimele, mõnel juhul soovitas apteeker ise retseptiravimiga sobimatut käsimüügiravimit. Esines juhtumeid, kus apteeker ei pakkunud toimeainepõhise retsepti korral odavamat ravimit. Mõnel juhul tegi apteeker ise valiku väljastatava ravimi osas ilma erinevaid valikuid pakkumata.