Kuula klassikalist või jazz-muusikat, need aitavad lõõgastuda ja soodustavad uinumist.Foto: PantherMedia / Scanpix
Silja Paavle 19. jaanuar 2015 18:22
Pikemat aega kestnud uneprobleemid võivad põhjustada paljusid tõsiseid tervisehädasid. Kuid piisab vaid vähesest, et uneprobleeme seljatada ja ööund parandada.

Esmalt peaks unepuuduse käes vaeveldes püüdma selgeks teha, miks ööuni on puudulik, kirjutab Healtmeup. Lühiajaline magamatus stressi tõttu on normaalne, kuid pikalt kestnud unepuudus võib olla märk mõnes tõsisemast terviseprobleemist.

Lisaks on teada, et magamatus põhjustab ülekaalulisust ja dieeti, kuna vähem kui seitse tundi magades tõuseb organismis kortisooli, veresuhkru ja insuliini tase. See omakorda suurendab söögiisu ja paneb keha rasvu kinni hoidma.

Uneprobleemide seljatamiseks võib abi olla allolevast kümnest lihtsast nipist.

1. Aroomiteraapia lavendliga. Lavendli lõhn mõjub stressi ja ärevust leevendavalt, soodustades ka lihaste lõtvumist ja südame tööd aeglustavalt. Nii saab inimene paremini uinuda.

2. Magneesiumi tarbimine aitab uuringute järgi paremini magada. Magneesiumirikkad toidud on näiteks kõrvits ja spinat, kuid apteekidest leiab ka magneesiumi toidulisandeid.

3. Väldi äratuskella. Kella tiksumine ja pidevalt aja jälgimine võib tekitada stressi ning muuta uinumise raskemaks. Ning teisalt - kui äratuskell on voodist kaugemal, siis on ka ärkamine lihtsam, sest kella vaigistamiseks on vaja voodist tõusta.

4. Kummelitee vähendab samuti stressi ja ärevust, seega võiks seda juua enne magamaminekut.

5. Toatemperatuur peaks magamistoas olema 20-23 kraadi, see on magamiseks ideaalseim.

6. Päevased uinakud. Tuku pärastlõunal 15-30 minutit, et puhata ja öösel paremini magada. Kuid ettevaatust - ära ületa 30 minuti piiri, muidu võib olla raske õhtul uinuda.

7. Muuda magamistuba unesõbralikuks. Hea une tagavad mugav madrats, korralikud padjad ja voodipesu ning kardinad ei tohiks tänavavalgustust tuppa lubada. Ööriided peaksid olema samuti pehmest materjalist ja mugavad.

8. Käi õhtul kuuma duši all, see aitab kehal end magamiseks ette valmistada ja nii kiiremini uinuda. Võid õhtul ka vannis lõõgastuda, seejuures parim oleks vanniveele lisada paar tilka lavendliõli.

9. Väldi elektroonikat, lülita elektroonilised seadmed välja vähemalt pool tundi enne uneaega. Ekraanidelt kumav kunstlik valgus on äärmiselt unevaenulik.

10. Rahustav muusika. Kuula klassikalist või jazz-muusikat, need aitavad lõõgastuda ja soodustavad uinumist.