Keha

Kuidas mõjutavad magamisasendid tervist? (4)

Silja Paavle, 29. jaanuar 2015, 17:09
Et kõhuli magamine kaela ja selga ei koormaks, tuleks magades nägu küljele keerata.Foto: PantherMedia / Scanpix
Sa võid olla küll märganud, et selili magamine soodustab inimese norskamist, kuid tõenäoliselt ei ole sa teadvustanud, kuidas magamisasendid mõjutavad su tervist üleüldiselt.

Ehk nagu väidab ajakirjas Neurology avaldatud uus uuring – asi on hullem, kui hommikul kange kaelaga ärgata. Näiteks on epilepsiaga inimestel suurem tõenäosus surra kõhuli magades, vahendab Shape. Et oleks selge, kuidas üks või teine magamisviis tervist mõjutab, toob portaal välja neli levinumat magamisasendit ja selle mõjud organismile tervikuna.

Samal teemal

Selili magades võib sul uuringute andmeil olla suurem risk haigestuda obstruktiivsesse uneapnoesse, mis põhjustab magamise ajal hingamisseisakuid. Selle tagajärjel ei jõua ajusse piisavalt hapnikku ning inimene on kogu aeg väsinud. Kui sa aga hommikuti tunned end värskena, maga selili rahulikult edasi.

Külili magamine on üsna tervisesõbralik – nii magades ei ole sul enamasti probleeme ei kaela- ega õlavaluga ning Austraalia teadlaste hinnangul võib see magamisasend uneapnoe sümptomeid leevendada. Kui sind vaevavad aga kõrvetised, püüa paremal küljel magamise asemel magada vasakul. Samas võib vasakul küljel magamine Stanfordi ülikooli teadlaste hinnangul panna inimese sagedamini õudusunenägusid nägema.

Kõhuli magamine ei ole kehale just kõige parem, seda on ikka räägitud. Kuid mõned uuringud näitavad, et ka kõhuli magamine võib leevendada uneapnoe sümptomeid. Et nii magades kaela ja selga ei koormaks, tuleks kõhuli magades nägu küljele keerata. Üks hea asi on selles asendis magamisel veel: siis nägevat inimesed rohkem erootilisi unenägusid.

Kallima kaisus magamine teeb inimese üldiselt õnnelikumaks ja nii ka tervemaks. Samuti oled sa õnnelikum, kui lähed kallimaga samal ajal voodisse.