Keha

UUED TUULED: Uuri lähemalt, kui palju peaksid sina hea tervise nimel ööpäevas magama (2)

Silja Paavle, 3. veebruar 2015, 13:38
Foto: ALDO LUUD
Liigvähene magamine võib põhjustada kehakaalu tõusu, depressiooni ja keskendumisraskuseid, liiga palju magada pole samuti tervisele kasulik. Eile avaldati uued soovitused, kui palju peaksid erinevates vanustes inimesed magama.

National Sleep Foundation avaldas eile uued suunised, kui palju peaksid erinevates vanustes inimesed magama, vahendab The Atlant. Nimekirja on lisatud ka kaks uut vanuserühma: 18-25 aastased ehk nooremad täiskasvanud ning vanemad inimesed ehk 65 aastased ja vanemad.

Soovituslik une pikkus on nüüd:

Vastsündinutel (0-3 kuud): 14-17 tundi (varem 12-18)

Imikutel (4-11 kuud): 12-15 tundi (varem 14-15)

Väikelastel (1-2 aastat): 11-14 tundi (varem 12-14)

Eelkooliealistel lastel (3-5 aastat): 10-13 tundi (varem 11-13)

Kooliealistel lastel (6-13 aastat): 9-11 tundi (varem 10-11)

Noortel (14-17 aastat): 8-10 tundi (varem 8,5-9,5)

Noorematel täiskasvanutel (18-25 aastat): 7-9 tundi (uus kategooria)

Täiskasvanutel (26-64 aastat): 7-9 tundi (varem sama)

Need uued soovitused on väikeste muudatustega eelkõige just laste ning vanemate inimeste soovitusliku une pikkuse osas. Samas rõhutavad teadlased, et soovituslik tundide arv võib olla erinev inimeste tervislikust seisundist lähtuvalt.

Igal juhul tasub neid soovitusi silmas pidada, sest üks on kindel: magamatus kujutab endast inimese tervisele tõsist ohtu ning liigne magaminegi võib kaasa tuua tervise halvenemise. Et paremini magama jääda, on mõistlik vältida alkoholi ja kofeiini tarbimist tund enne uinumist, püüda magamistuba teha võimalikult unesõbralikuks ning visata telefon voodist välja.

Ehk nagu rõhutavad uneuuringute keskuse teadlased: inimesed, nagu lõik loomad, vajavad ellujäämiseks und nagu toitu, vett ja õhkugi.

Samal teemal

19. veebruar 2015, 16:35
Armastad pikalt magada? Loe, millised tervisehädad sind seetõttu ohustavad!
11. veebruar 2015, 10:11
Koolilapse väsimuse peletavad uni ja tervislikud eluviisid
29. jaanuar 2015, 17:09
Kuidas mõjutavad magamisasendid tervist?
27. jaanuar 2015, 17:21
Neli tervisehäda, mille toob kaasa öine nutitelefoni kasutamine

;