Treenimine

Kiires tempos jooksmine tapab (9)

Õhtuleht.ee, 4. veebruar 2015, 16:45
Tervisesõbralik jooks on kerge, kuni 2,4 tundi kestev sörk kolm korda nädalas.Foto: Heiko Kruusi
Suurt pingutust nõudev jooksmine võib olla täpselt sama ohtlik kui istuv tööviis ning mis veelgi hullem – võib tekitada äkksurma, leiti hiljuti Kopenhaagenis tehtud südameuuringus.

Seevastu kerge sörk on Taani teadlaste hinnangul kasulik ja aitab eluiga pikendada, vahendab The Local ajakirjas Journal of the American College of Cardiology ilmunud uuringut. 12 aasta pikkuse uuringu tulemusena nenditi nimelt, et inimesed, kes üldse ei jookse võivad sama tõenäoliselt ära surra, kui need, kes tegelevad intensiivse jooksutrenniga. Selliste tulemusteni jõuti, kui uuriti 1098 tervisejooksu harrastajat ja 413 istuva tööviisiga ebasportlikku inimest.

Leiti, et äkksurm ei ähvarda neid, kes sörgivalt kergelt ning kelle treening jääb ühe tunni kuni 2,4 tunni vahele. Teadlased soovitavad kogutud andmete põhjal jooksmas käia kolmel korral nädalas.

Jooksutempole peaks tähelepanu pöörama, kui on soov vähendada südamehaiguste riski, varajast surma ning pikendada eluiga. Kümnete aastate pikkune intensiivne ja kiiretempoline jooksmine võib nimelt viia tõsiste tervisehädadeni, mis ennekõike ilmnevadki just südameveresoonkonna haigustena.

Samal teemal

8. veebruar 2015, 15:23
Kuidas süüa pärast trenni?
7. veebruar 2015, 13:57
Kas on võimalik? Lihaseid ja liigeseid säästev treening
4. veebruar 2015, 10:20
Stressieksperiment: mida räägib süda?
2. veebruar 2015, 17:12
Kuus põhjust, miks su kaal ei lange vaatamata trennile