Uudised

Antibeebipillid suurendavad glaukoomiriski (1)

Õhtuleht.ee, 11. veebruar 2015, 16:20
Foto: PantherMedia / Scanpix
Glaukoom ehk roheline kae on silmahaigus, mille korral kahjustub silma ja aju omavahel ühendav nägemisnärv.

San Francisco ülikooli teadlaste rohkem kui 3400 naise andmeid hõlmanud uuring nendib, et naistel, kes olid võtnud rasestumisvastaseid tablette rohkem kui kolm aastat, oli suurem tõenäosus glaukoomi tekkeks, olenemata sellest, millist ravimit naine soovimatu raseduse vältimiseks tarbis.

Suurem risk on neil, kelle perekonnas on glaukoom probleemiks. Samuti on suurem risk haigestuda tumedanahalistel inimestel ja üle 40-aastastel, kirjutab CBS News.

Glaukoom on krooniline haigus, mille käigus tekkivad muutused on taaspöördumatud ning võivad põhjustada nägemise kaotuse.

Samal teemal

18. mai 2016, 15:30
Viis märki, et aeg on oma tervise nimel beebipillide tarvitamine lõpetada
26. november 2015, 15:50
Seitse märki, et on aeg beebipillide tarvitamine lõpetada
1. juuni 2015, 14:21
Uuemate antibeebipillidega kaasneb suurem trombide tekke risk
18. märts 2015, 12:11
Ettevaatust! Beebipillide kasutamine suurendab riski haigestuda Crohni tõppe