KüüslaukFoto: Aldo Luud
Silja Paavle 18. märts 2015 15:21
Sõin kolesterooli langetamiseks kaks kuud praktiliselt igal õhtul ära ühe kopsaka või kaks kõhna küünt küüslauku. Kui aasta lõpul oli üldkolesterool 6,2 ja sellest hea kolesterool 2,9, siis nüüd oli kolesteroolinumber 6,1 ehk teisisõnu tolku ei miskit. Kuigi üldkolesterooli number ei muutunud, siis kas ma võin vähemalt loota, et ka hea ja halva kolesterooli suhe ei muutunud? Kas küüslaugust on kolesterooli langetamisel abi?

Vastab Ida-Tallinna Keskhaigla kardioloog-konsultant Rein Vahisalu:

"Kui ülejäänud menüü koosneb madala rasvasisaldusega juustust ja muust rasvavaesest toidust, siis on kõik korras. Seepärast on väga tähtis jälgida oma igapäevast toitumist.

Lisaks õigele söömisele alandab kolesterooli ka füüsiline koormus, seega liikumine.

Kui Teil on kõrgem kolesterool ainus riskifaktor, siis piisab kolesterooli mõõtmisest kord aastas ja eelnimetatud meetmetega tegelemisest. Hea kolesterool 2,9 on väga hea näitaja.

On aga ka küüslaugust paremaid kolesterooli alandajaid, näiteks kalamaksaõli ja punane riis."