EI TASU RISKIDA: Armumaagia võib pärast hoopis kahetsema panna. Foto: Vida Press
Suhted
28. märts 2015, 07:00

"Armuloitsuga kedagi ära tinistada on märk ülimast isekusest!" (19)

"Armumaagiaga saab ihaldatud mehe kätte küll, kuid järgmisel hetkel ei pruugi naine teda ju enam tahta! Mees on aga zombistunud ja ripub igavesti naise küljes," manitseb teadmanaine Ragna Vister-Oro nõiakunstiga eksperimenteerijaid ettevaatusele. Vastamata armastus on valus, aga maagiaga teise inimese enda külge sidumine pole kaugeltki ohutu tegevus.

"Olen suutnud ohte esikohale tõstes armumaagiahuvilisi ümber veenda. Ma ei poolda armuloitsu isiklikus elus ega soovita ka kellelegi teisele," ütleb tervendaja Ragna Vister-Oro. Ta möönab, et vastamata armastus paneb tegema meeletusi.

"Mõni läheb ikka päris lolliks. Ma ei tea, kuidas seda sõnastada, aga vanuses 50 ja rohkem kipub inimene armutuhinas mõistuse kaotama. Nooremad saavad tunnete valitsemisega paremini hakkama."

Tunded kipuvad üle pea ja arusaamise minema iseäranis vanematel härradel, kes tahavad endale tõestada, et jaksavad veel piigaealistele näitsikutele meele järele olla. "Keskeas paaride peredes hakkavad sageli tülid," teab Ragna. "Mina ütlen, et mees on natuke rumal, kui ta naise ja laste emaga tülli pöörab. Vaevalt et mõni pubekas teda päriselt tahab."

Teadmanaine soovitab täismeestel teismeohtu naisi vaadata kaugelt, nagu näitusepilti: "Ei pea ju kellelegi haiget tegema. Nautige tärkamist!"

Loitsu leebem vorm on palve

Ragna teab suhetest palju rääkida, ta on abielus kolmandat korda:

"Kolmel korral on minust abielunaine saanud nõiakunstita. Ma püüan teadlikult vältida igasugust siduvat maagiat. Mul on alateadlik hirm, et sel juhul mees pidurdaks minu arengut. Kui keegi või miski jääb minu külge liiga kauaks, on see liigne energiakulu."

Mida siis ikkagi ette võtta, kui vastamata armastus olla ei lase?

Armuvalus piinlejatel soovitab Ragna kasutada maagia leebemaid vorme: "Palveid võib esitada: paluda igatsetud inimese lähedust; paluda tähelepanu ning seejärel mõte vabaks lasta." Loits on aga juba ohtlikum vahend.

Vene koolkonna osteopaadina (eelkõige oma käsi ravitsemisel kasutava tervendajana) endale Eestis nime teinud Ragna sõnul on teatud mõttes ohtlikud ka abielutseremoonia käigus sümboolsete tabade lukustamine, sest need võivad aheldada inimesed teineteise külge.

"Täiesti reaalne oht, et ühel päeval saab see kooselu otsa, sest nii mees kui ka naine arenevad lahku, aga nad ei saa kumbki oma teed minna, sest nad on tabapidi teineteises kinni. Tavaliselt inimesed aga ei mäleta enam kõike seda, mida nad abiellumise tuhinas on teinud."

Loitsuga seotud kaasa on raske hingekoorem

Ragna on veendunud, et kui paar pole kokku saanud armastuse ja mõistusega, siis loitsuga meest ära tinistades võtab naine enda kanda väga raske koorma, millega peab elama elu lõpuni.

Ragna teab naisi, kes kannavad koguni mitut taolist hingekoormat, sest nad on oma usinuses sidunud loitsuga enda külge mitu meest.

"Inimese energias on need asjad näha. Ja siis mõni naine imestab, miks ta nii väsinud on, miks ta midagi ei jõua. Ta ei armasta neid mehi, need on ta juba ammuilma ära tüüdanud."

Et uus saaks alguse, tuleb vana lahti lasta, natuke terveneda ja taas iseendaks saada. "Mitte ummisjalu uude suhtesse tormata, korrates eelmisi vigu. Iga kord ei ole kordamine tarkuse ema, vaid laustobedus!"

Kuidas saaks maagiavabalt armastusega alanud kevadesse astuda?

"Avatud südamega," õpetab Ragna, "enne kui midagi juurde soovima hakkate, tehke uuele ruumi."

Armastust tuleb kohendada nagu lõket

Millist tuge kellegi armastus vajab, tuleb tal endal välja selgitada.

"Mõni toidab armastust kultuuriuudistega, mõni seksiga, mõni küpsiste ja kookidega. See on individuaalne."

Ragna meelest on naised püsisuhtesse usinamad panustajad: "Mehed on struktuursed ja ratsionaalsed. Nende meelest igasugust tilu-lilu pole vaja. Aga mida hoiad, seda ka toidad. Panustada tuleb. Kõik suhted tahavad hoidmist ja kohendamist nagu lõke, kui sa ei taha, et see kustuks."

Ragna käest on uuritud, kas üritada teise naise juurde hüpanud meest tagasi saada või jätta kõik sinnapaika.

"Vahel on sel mõtet, vahel mitte. Kindlat reeglit pole. Kõik suhted on erilised ja erinevad. Kui nii on ette nähtud, tiksub lahkuläinud paar ühel hetkel ikkagi tagasi kokku. Täpselt! Vahel ikka peab uuesti kokku minema, midagi pole teha!"

Ilmatargad lubavad sooja ja ilusat kevadet. Ragna sõnul tuleb see tormiline, sest see on kitseaasta:

"Kits on nautleja. Otsige ja te ei jää armastuseta. Unustage armuloitsud, sellest tuleb ainult jama!"

 

Sensitiiv Maila Paalmäe: "Mis tunne oleks, kui teile vastumeelne inimene teid nõidusega endale lohistab?"

Sensitiiv Maila Paalmäelt on armuloitsusid küll tellitud, kuid ta on keeldunud: loitsu abil saadud arm on üürike:

"Kui seodki kaks inimest poolvägisi nõidusega paariks, tehakse hiljem see sulle tagasi. Kui võtad kellegi vabaduse ära, teeb posija sellega endale karuteene."

Sensitiiv teab, kui ahnelt loevad õnnetud armastajad raamatust "Maagia hädaabi" tarkusi, ja – "Mõni trikk võib neil koguni õnnestuda!"

Maila on kursis, et tänapäevalgi kasutavad naised üht iidset, aga väga rõvedat moodust, et meest enda ligi tõmmata.

"See pole enam trikk ega loits, vaid maagia. Ma tean naist, kes segas mehe joogi hulka mõned tilgad oma menstruatsiooniverd ning hiljem ei saanud sellest mehest lahti ka siis, kui elu oli seinana püsti ees."

Uskumatu, aga Maila sõnul kasutavad seda verevärki ka nooremad naised, kel mehe saamine ei peaks mingi probleem olema.

Maila hoiatab, et loitsudega tuleb ettevaatlik olla, need võivad täituda: "Inimene peab endas väga kindel olema, kui ta armumaagia poole pöördub. Pange ennast ihaldatu olukorda – mis tunne oleks, kui keegi teile vastumeelne inimene teid mingi nõidusega endale lohistab?"

Maila on kolmandat korda abielus ning saanud alati mehele ilma igasuguse maagia ja loitsuta:

"Olen lähtunud põhimõttest, et ära tee seda teisele, mida sa ei taha, et tehtaks sulle. Ma ei taha teha halba, sest see tuleks mulle endale tagasi."

 

Folkloristist Irje Karjus ehk Metsamoor: "Armastust võib leida metsast, aga ka Facebookist."

Neli aastat tagasi Eesti armutaimed raamatusse raiunud Irje Karjus ehk Metsamoor on õppinud Viljandi kultuurikoolis näitejuhtimist ja lõpetanud Tartu ülikooli folkloristina.

Ta leiab, et Metsamoori amet on kõige toredam, mida see haridus talle on andnud.

Saja armujoogi retsepti tundev Metsamoor teab, et kindlat õnnevalemit pole: "Armastust võite leida metsast, aga ka Facebookist. Õnn tuleb seal, kus ta tulema peab."

Armutaimedega manipuleerimine pole mingi patt, sest Metsamoori sõnul on armutaimedel positiivne energia. Retsepte jagub ka meestele.

"Raamatut kirjutades proovisin kõik teed enda peal läbi, kuidas teisiti! Taimed on vahendajad, inimene meelestab ennast nende abil ning ongi avatud armastuse energiale!"

Metsamoorgi kinnitab, et kevad on sobiv aastaaeg häälestada ennast armastuselainele: "Kõik ju soosib seda, kõik ärkab ja tärkab, viljastub ja hakkab kasvama."

Surra-murrade armuloitse ei pea Irje Karjus õigeks. Selliseid asju on tema käest loengute ajal küsitud, kui teemaks looduse romantika.

Folkloristi haridusega Metsamoor teab, kuidas vanarahvas sajandeid tagasi oma armuelu korraldas, aga ta ei arva, et toonaseid võtteid oleks mõistlik 21. sajandil katsetada

"Need nii-öelda kunstid on ikka väga koomilised ja ma ei tea, kas keegi midagi sellist tänapäeval enam teeb. Mina neid kohe kindlalt ei soovita!"

Mis nippide abil esiemad oma armuasju korraldasid?

"Jagati oma nii-öelda feromoone, sülge ja higi – piruka sisse või õuna peale pandi midagi enda küljest. Oli selline uskumus, et sel moel seod õuna või piruka sööja enda külge. Rahvaluule arhiivides on neid lugusid palju: hoiti õunu kaenlaalustes ja lõigati karvu piruka sisse."

Metsamoor kinnitab naerdes, et "Rehepapis" leiduvad nõidused olid kõik omal ajal kasutusel.

 

Kaidi: "Sain armuloitsuga ise kõrvetada!"

"Mina pean saama selle mehe, keda mina tahan!" arvas Kaidi veel kolm aastat tagasi.

Esimene nõid, kelle poole Kaidi abi saamiseks pöördus, ladus naisele kaarte, kuid need ei näidanud ihaldatud mehe ja tema ühist tulevikku.

"Sensitiiv ajas mind oma jutuga närvi, tehku siis midagi, et mees ainult minust huvitatud oleks ja oma naise unustaks."

Kaidit vihastas nõia jutt sellest, et armuloits võib pöörduda tema enda vastu, muutes teda armastuse kinnismõtete orjaks.

Hakkaja Kaidi leidis kiirelt teise sensitiivi, kes ei vajanud midagi enamat kui fotot mehest ja üht tarbeeset, mida on mees kasutanud.

"Viisin kaks, mehe kammi ja hambaharja, need olid tal jäänud minu vannituppa." Mida nõid nendega tegi ja kas üldse, seda Kaidi ei tea.

"Möödus kaks nädalat. Ma olin juba lootust kaotamas – vahepeal helistasin nõiale, et mis värk on, ta ütles, et oota –, ja siis mees ühel õhtul tuligi. Päriseks minu juurde elama, oma pere juurest ära. Kaks aastat ainult lubas, nüüd äkki tuli. Ilma et oleks enne helistanud."

Kaidi rõõmustas, et mees oli temaga, samas tundis aga, et midagi on valesti.

"Elasime koos, magasime koos. Aga mees oli justkui ära, kusagil mujal. Keset ööd ärgates oli päris jube vaadata, kuidas ta lahtiste silmadega magab."

Teist aastat tiksub nende ühine elu. "Mehest ei saa midagi aru, mida ta mõtleb või tunneb. Midagi pole justkui halvasti, aga midagi pole ka hästi. Eksisteerime koos, sest kuhu tal minnagi, tema endisel abikaasal on praeguseks teine mees ja ühine laps."

Uus armastus on ka Kaidi elus. Armuloitsuta. Nõia abita.

 

Tuntuim armutaim on koriander

Eestis peamiselt maitsetaimena tuntud koriandrist on Hiinas tehtud aastatuhandeid armujooki. "Tuhande ja ühe öö" muinasjuttudes kohtab koriandrit kui erootiliste tunnete äratajat, aga ka mehelike võimete tugevdajat.

Koriandrivilju pruugitakse džinnile iseloomuliku maitse andmiseks. Tema viljadest destilleeritud õli kasutab parfümeeriatööstus lõhnaainena seepide ja parfüümide tootmisel.

Maailmakuulus parfüüm Chanel 5 sisaldab ühe olulise komponendina õli, mis on destilleeritud koriandritaime rohelistest osadest. Ka on leitud tõendeid, et juba Hippokrates kasutas koriandrit mitme häda leevendamiseks.