Hea nõu

Viis hommikurituaali, mida õnnelikud ja terved inimesed teevad igapäevaselt (5)

Õhtuleht.ee, 6. aprill 2015, 10:22
Foto: PantherMedia / Scanpix
Hommikused tegevused häälestavad su terveks ülejäänuks päevaks. Kui sa tahad olla produktiivne ja õnnelik, lisa need viis tava oma igapäevasesse ellu.

1. Oil-pulling on iidne ajurveeda rituaal, mis avaldab mõju peavaludele, migreenile, diabeedile, astmale ja aknele, samuti aitab valgendada hambaid ning soodustab seedeprotsessi tööd, kirjutab Mind Body Green. Kõik, mida selle protseduuri läbiviimiseks teha, on panna hommikul supilusikatäis külmpressitud seesami- või kookosõli suhu, loksutada seda suus 10-20 minutit ning seejärel sülitada välja ja pesta hambaid, nagu seda teeb iga normaalne inimene.

Uuringute järgi mõjub oil-pulling hästi hammaste ja igemete tervisele, lisaks valgendab hambaid – loodetavasti paneb see teid rohkem naetarama.

Samal teemal

2. Sooja sidrunivee joomine aitab keha neutraliseerida, soodustab seedeprotsessi tööd ning stimuleerib maksa, soodustades nii toksiinide väljutamist kehast. Lisaks annab see organismile C-vitamiini, olulist antioksüdanti, mis aitab organismi puhastumisprotsessis neutraliseerida vabu radikaale ning tugevdada immuunsüsteemi.

Kui seda rituaali läbi viia regulaarselt, teeb see imet ka su nahaga, mis muutub nooruslikuks ja säravaks.

3. Hüppa. Lümfisüsteem mängib toksiinide kehast väljutamisel olulist osa. Lümfisüsteemi tööleutsitamiseks on vajalik liikuda. Seepärast tee niipea, kui tõused voodist, 50 hüpet. See äratab sind ja paneb ka lümfisüsteemi tööle. Lisaks hüppamisele on ka sörkimine, aeroobika või tantsimine suurepärased vahendid lümfisüsteemi ergutamiseks.

4. Kuula klassikalist muusikat – see vähendab stressi, mis on üldisest tervisest ja heaolust rääkides väga oluline. Uuringud näitavad, et klassikalise muusika kuulamine parandab kognitiivseid ja vaimseid võimeid, seega häälestab see sind töökale ja loomingulisele päevale. Lisaks väidavad teadlased, et Mozarti loomingut kuulates muutud hetkeks targemaks ehk su IQ tõuseb paari punkti võrra.

Seega oleks väga mõistlik panna äratuskell 15-30 minutit tavapärasest varasemaks helisema ja kuulata ärgates Mozartit, Bachi või Beethovenit. See aeg sobib hästi ka oil-pullinguks.

5. Liiguta end – see on kasulik nii su vaimsele kui füüsilisele tervisele, meeleolule, töövõimele ja pikaealisusele. Lisaks paneb liigutamine sind higistama, millel on kehale samuti hämmastav kasu. Kuigi higistamise peamine eesmärk on osaleda keha termoregulatsiooni protsessis, aitab higistamine samuti kaasa toksiinide väljutamisele kehast. Kui oled mürgid välja higistanud, jääb nahk klaar ja särav.