Keha

Kuivharjates igakevadise tselluliidi vastu 

Marika Makarova, Margit Järva, 14. aprill 2015 10:52
Foto: PantherMedia / Scanpix
Nii nagu tahab kevadel klanimist lumevaiba alt piiluv loodus, ootavad seda ka talvevammusest vabanevad keha ja ihu.

Kodujuustukühmuline nahk reitel ja pepul, mõnikord ka kõhul ja käsivartel on kosmeetilises mõttes rasvarakkude ainevahetushäire, mis räägib neis ohupiirkondades aeglustunud lümfiringest ja kuhjunud jääkainetest. Siledamaks saab tselluliidi võluda vaid ühisel jõul ehk piisavalt liikudes, tervislikult süües ja naha eest hoolitsedes – inimene on ju tervik ja terviklikult tuleb ennast ka kohelda.

Dr. Hauschka looduskosmeetik Margit Järva soovitab kõigepealt teha läbi 3–4-nädalase organismi puhastuskuuri. „Kindlasti jälgi looduse rütme ning alusta alles siis, kui õhus on juba tunda kevadet," soovitab ta.

Samal teemal

Mida kuivharjamine teeb?

See viib minema surnud naharakud, utsitab lümfi- ja pindmist vereringet, ergutab ainevahetust ning muudab naha siledamaks ja säravamaks.

„Kuivharjamist tee naturaalsetest kiududest harja või massaažikindaga hommikuti viis minutit enne dušši. Õhtul võib see mõjuda liialt virgutavana. Kuuri minimaalne pikkus on kaks nädalat. Silita ühes suunas 5–6 korda suuremate lümfisõlmede poole kaenla all ja kubemes, mitte edasi-tagasi või ringikujuliselt hõõrudes. Kuivharjata ei tohi, kui on palavik, nahalööbed, haavad, diagnoositud kasvaja või raseduse ajal, kui kuivharjamist pole varem tehtud. Pärast vaktsineerimist tuleks alustamisega oodata vähemalt nädal," annab Margit nõu.

Seespidine antitselluliit

* Tervita hommikut. Imeline puhastav ja virgutav hommikujook on klaas sooja vett koos värskelt pressitud sidrunimahlaga.

* Söö lahedat ja mahedat. Idud, roheline lehtköögivili, puuviljad-marjad, kerge toit ja smuutid sobivad kõik.
* Joo parajalt. Et talvega kogunenu kehast välja uhtuda, joo tavalisest enam kas puhast mullita allika- või muud vett.

* Toeta targalt. Puhastumist saad tõhustada puhastava taimetee- või toidulisandikuuriga.

* Liigu piisavalt. Kuna lümfiringel puudub pump, nagu seda on vereringel süda, liigu – see parandab vedelike ringlemist, kudede ainevahetust ja jääkainete eemaldamist.

* Hinga sügavalt. Seegi on lümfisüsteemile pumba eest. Lisaks muule rahustab kopsupõhjani hingamine ka närve.

* Võimle virgutavalt. Kes istub, tõusku kord tunnis laua tagant ja kasvõi ringutagu end.


Kuidas kuivharjata?
Alusta ükskõik kummalt kehapoolelt. Korda kõiki liigutusi kohe ka teisel kehapoolel.
1. Silita vastaskäega kaela küljelt rangluuni.
2. Silita vastaskäega dekoltee keskelt kaenlaaluse suunas, kus asuvad suured lümfisõlmed.
3. Silita vastaskäega rinna alt kaarega kaenla alla, alustades rindade vahelt.
4. Silita küünarliigesest pikkade tõmmetega kaenla alla. Kui õlavarre lümfiteed on aktiveeritud, silita kogu kätt sõrmeotstest kaenlaaluseni.
5. Silita päripäeva ümber naba.
6. Tõsta jalg mugavale kõrgusele ja silita reit põlvest kubemeni. Reie tagaosas silita põlveõndlast üle tuhara ette kubemeni. Seal, kahel pool häbemekinku, asuvad suured lümfisõlmed. Edasi tee sama, alustades varvastest ja liikudes mööda säärt ja reit üles kubeme suunas.

Artikkel ilmus esmakordselt Biomarketi kliendiajakirjas 2015. aasta kevadel.