kõige väiksemad selles mõttes, et igasugused idiootlikud reformid ja tugitoolist tehtud mõttesähvakad tuleb patsientide tervise arvelt, aga kiirabis töötajatelt ei küsi keegi, kas need totrused teevad kiire abi kättesaadavuse ka paremaks! Praegune suund on küll vastupidine, aga pahameele saavad oma kaela ikka need kõige väiksemad mutrid!
No selle kirjakese põhjal pole tõesti kupli all eriti midagi.Püüan selgitada.Te helistate 112 ja seal ei ole kiirabiga esialgu miskit seotud.Helistades 112 vastab teie kõnele päästekorraldaja ehk dispetser.Küsides teilt igati vajalike ja mittevajalike küsimusi(teie arvates).Saades teilt vastuse annab ta korralduse kõige lähemalasuva ja vaba kiirabibrigaadile,kes ilma vastuvaidlemata sõidab välja kutsele.Seega väide et kiirabi keeldub väljatulemast -on eeltoodud kirjutaja luul,või vale arusaam,et suhtleb kiirabiga.Teiseks kiirabi masin ei räägi,ta on plekist ja mootoriga.Seeest töötavad kiirabi peal töökad,targad ja ennastohverdavad meedikud-kes saavad sõimu,patsientide raevu ja sõimu ohvriks.Nad peavad oma au alla neelame ,et pahatahtlike lontrustega tegeleda.
Võtke ükskord teadmiseks, et kiirabi ei sõida ilma häirekeskuselt korraldust saamata ise mitte kuhugi ja otse kiirabisse ei helista ka mitte keegi, ikka häirekeskusesse! Need, kes kiirabis töötavad ja kohale tulevad, on kõige väiksemad mutrid ahelas, aga kõige vajalikuma töö tegijad!
Kõigega nõus, v.a sellega, et kiirabilised on kõige väiksemad mutrid ahelas. Ahel koosneb lülidest ja kiirabilised on selle süsteemi suurimad lülid, kelle tulemuslikkus sõltub paratamatult väiksematest lülidest (iga keti loogika) ehk Häirekeskusest alates ja lõpetades seadusandjatega.
Mul pole elus ühtegi sellist juhtumit, kus kiirabi poleks välja tulnud. Reegel - selgitada olukorda adekvaatselt, et dispetšer üheselt aru saaks; küsida nõu, mida teha, mitte nõuda kohe käskival toonil kiirabi. Siis see teine pool toru otsas võtab samuti vastava hoiaku, kui oskad normaalselt suhelda. Olen kord näinud pealt, kuidas üks inimene ei osanud kiirabiga suhelda. Kutsus jalaveeni vigastanud mehele kiirabi nii: "raske haige..., raske haige..., peate tulema... ruttu, raske haige... raske haige... ruttu, ruttu...!" Ei kuulanud, mida talt küsiti, ei osanud selgitada kuhu tulla jne. Puterdas ja puterdas... Nagu oleks dispetšer selgeltnägija.
Kiirabisse ei minda.Minnakse erakorralise meditsiini osakonda,mis reeglina asub haigla juures.Sellel osakonnal pole häirekeskusega mitte midagi ühist.Häirekeskus ei korralda erakorralise meditsiini osakonna tööd..Palun saage aru kiirabi on ratastel masin,kes sõidab häirekeskuse korralduse peale abivajaja juurde.
Kahjuks on elu näidanud, et kiirabi tuleb just siis kui ise tahab. Ei neil kiiret pole. Ja kui ma helistan, et tere, mul on valu kuklas ja kõnehäired olid just siis nad ütlevad, et joo vähem (see on standard vastus neil) ning panevad toru ära. Olla nähtud, mitte 1-2 vaid rohkemaid kordi!
ära kukku kiirabi peale,ta sõidab täpselt nii kiiresti ,nagu kutse antakse.Olete harjunud tasuta teenusega ja julgete viriseda.Mine mujale riiki,kasvõi kõrvale lätimaale,siis tunned seda õiget mekki Oli käeluumurd,jalad töötavad,anna tuld nendele,tahad kiirabiga sõita maksa raha .VOT
kui seda on nähtud mitu korda ja samalt aadressilt-----seega tegu on tõesti alkoholi tarbinud isikuga--kes on häirekeskusele varasemalt tuttav.Aga see on jama ,et kiirabi tuleb kaua oodata---linna piirides 5----7 min.Olen ise mitu korda vajanud abi--igatahes Tartu kiirabi on tasemel.
KOMMENTAARID (13)