Hea nõu

Lugu ilmus esmakordselt 2012. aasta maikuu Tervis Plussis.

Pihtimus: ma ei talu puudutust (9)

Tervis Pluss, 29. mai 2015, 17:28
Foto: PantherMedia / Scanpix
Anneli (42), tõlkija ja toimetaja, ei julge suhteid luua, sest kardab, et pole piisavalt hea.

Olen olnud ärevusega hädas nii kaua, kui üldse mäletan. Mind küll hoiti ja armastati lapsena, kuid ilmselgelt oli ka mu emal ärevushäire. Nii et ma ei teagi, kas see seisund on lihtsalt väga vara omandatud või suisa päritud.

Samal teemal

Füüsiliselt avaldub ärevus kõige raskemal kujul selles, et tunnen, nagu kukuksin kohe kokku. Olen istunud koos oma väikese lapsega bussis ja mõelnud, et kohe minestan ja mis siis lapsest saab. Ärevusest võivad tulla ka keskendumisraskused, mis teinekord viivad selleni, et eksin linnas ära.

Seisan näiteks Estonia teatri ees ega mäleta ühtäkki, kuidas Vabaduse väljakule saab.

Sellises seisundis ei talu ma vahel teiste puudutusi. Isegi oma lapse puudutust mitte. Ärevana ei suuda ma flirtida ega sõlmida suhteid võõraste inimestega, kes on mulle sümpaatsed (ebasümpaatsetega näiteks probleemi pole). Põhjuseks on ilmselt see, et ma kardan, et ma ei ole parasjagu nii hea, kui need kenad inimesed sooviksid.

Neile, kes on ärevushäirega inimesega püsisuhtes, soovitaksin selleks, et suhted püsiksid ja kõik võimalikult vähe haiget saaksid, kolme asja.

1. Ärge pahandage kaaslase ägedate reaktsioonide peale. Need ei ole enamasti tingitud sellest, mida teie teete, vaid tema enda ärevusest.

2. Püüdke partnerile luua nii turvaline keskkond, kui saate, kuid ärge ehmuge, kui see talle ikka veel piisavalt turvaline ei tundu. Ta ei pruugi olukorda adekvaatselt hinnata.

3. Mõelge, ega teil endal samuti ärevusega probleeme pole, sest tihti on nii, et sarnane tõmbab sarnast ja ühe hädaga kimpus olijail on ühised kogemused, mille põhjalt on kergem teist mõista. Sel juhul keskenduge kõigepealt enda ärevushäire ravimisele, sest ainult ise terve olles suudate partnerit toetada.

9 KOMMENTAARI

s
sgsd 30. mai 2015, 15:00
Lisaks tasub toidust välja jätta kiired süsivesikud, vist nii igasugu magusat ja rafineeritumat kraami kutsuti. Vähem magusat ja kofeiini ja enesetunne on ka siis rahulikum.
s
sgsd 30. mai 2015, 14:49
Pole mõtet selle nn ärevushäirele igasugu asju külge mõelda ja oletada ja filosofeerida. Tunnista fakti, et oled ümbritsevate energiate suhtes ülitund...
(loe edasi)
Loe kõiki (9)

TOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee