Uudised

Õpi oma intiimlihaseid juhtima! 

Kaire Kenk, 29. mai 2015 16:05
Katri RistalFoto: Daisy Lappard
Naise vagiina on kui Pandora laegas, mis võib määrata naise elus äärmiselt palju. Joogaõpetaja Katri Ristal õpetab, kuidas saada teadlikumaks oma intiimlihastest ja neid juhtida.

Vagiina on tema sõnul väga osav endasse koguma erinevaid pingeid ja traumasid, lahendamata ja allasurutud teemasid. Loomulikult ka kõike seda, mis on seotud seksuaalsuse ja naiseks olemisega, selle pimedama poolega, mida me soovime varjata, millega ei julge või taha tegelda. “Kahjuks võivad need pinged avalduda meile täiesti ebasobivatel hetkedel ja mis kõige kummalisem − enamasti me ei oska oma emotsionaalseid ega füüsilisi seisundeid kuidagi intiimlihastega seostada,” ütleb Katri. Kuigi vaagnapõhjalihaste seisukord mõjutab naise füüsilist, vaimset ja emotsionaalset tervist, mõtlevad naised Katre sõnul väga harva, mis “seal all” toimub. “Ka sotsiaalsed normid hoiavad meid kammitsas – me ei kuule neist teemadest just tihti ega räägi ka ise,” ütleb joogaõpetaja. Kuid just intiimlihaste seisukord on see, mis mõjutab naise ja ka tema partneri elu üsna suurel määral.

Samal teemal

Esimene ja peamine oskus oma intiimlihaste tunnetamisel on hingamine ja oskus alakeha lõdvestada. Kuidas võib hingamine intiimlihastega seotud olla? Kui hingates liigub diafragma, liiguvad ka diafragmaga ühenduses olevad intiimlihased. Hingamise ja seksuaalsuse vahele võib tõmmata võrdusmärgi, sest just õige hingamine on vajalik sügavate orgasmide saamiseks. “Õpi sellest teadlik olema ja hinga aeg-ajalt sügavale kõhtu, et intiimlihaseid teadlikult lõdvestada,” soovitab Katri. Hinga sisse nii, et kõht läheks natuke punni (ära pressi) – tunned kuidas alakeha justkui “vajub alla” ja pehmeneb. Hinga välja – tunned, kuidas kõik tõmbub sisse tagasi (ära pinguta). 

Rohkem harjutusi leiad ajakirja Naised 28. mai numbrist!