Hea nõu

Lugu ilmus esmakordselt 2010. aasta juunikuu Tervis Plussis.

Kust saada magneesiumi? (3)

Martin Šmutov, 29. juuni 2015, 16:54
Foto: PantherMedia / Scanpix
Millisest looduslikust toidust saame organismile vajalikku magneesiumi? Kui sellest jääb väheks, siis kuidas on õige magneesiumipreparaate juurde võtta?Tiina (37)

Vastab: Triinu-Mari Ots, perearst
OÜ Laagri Perearst

Samal teemal

Magneesiumi leidub peaaegu kõigis toiduallikates, aga tema kättesaadavus on erinev.

Magneesiumi leidub klorofülli koostises, seega on peamiseks magneesiumiallikaks taimed – parimad on päevalille- ja kõrvitsaseemned, aga ka pähklid, mandlid, kookoshelbed, tatar ja oad. Banaanis nagu ka õuntes ja aprikoosides on võrdselt rohelise köögiviljaga samuti magneesiumi, kuid tunduvalt vähem kui pähklites. Loomse toidu magneesiu­misisaldus on väiksem, aga biosaadavus parem. Ka kalast ja teistest mereandidest saame magneesiumi ning mingil määral on ka piimas, munas ja juustus kergesti omastatavat magneesiumi.

Toidu magneesiumist imendub umbes 30–45%. Puudus võib tekkida inimestel, kes on kurnatud ja stressis. Suurenenud vajadus on sportlastel, puberteedieas lastel ja noorukitel, rasedatel ja imetavatel emadel. Magneesiumipuuduse tunnused on silmalau tõmblemine, närvilisus, depressioon, lihasevärin ja -nõrkus.

Kui organismi magneesiumivajadus on suurenenud või on tekkinud magneesiumipuuduse tunnused, on soovitatav tarbida magneesiumi lisaks. Ravi tuleb lõpetada, kui magneesiumipuudus on kõrvaldatud, reeglina on ravikuuri pikkus neli kuni kuus nädalat.