Keha

Lihtne nipp kaalu langetamiseks: kirjuta iga päev oma kaalunumber üles! (6)

Toimetas Silja Paavle, 25. juuni 2015 11:17
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kaalu langetamiseks ja üleliigsete kilode vältimiseks on lihtne ning mõjus abinõu: astu vaid iga päev kaalule ja pane tulemus kirja.

Ajakirjas Journal of Obesity ilmus hiljaaegu artikkel kaks aastat kestnud Cornelli ülikooli uuringust. Selles leiti, et enese sage kaalumine ja tulemuste ülesmärkimine graafikusse aitab kaalu langetada ning kaalutõusu vältida, eriti meestel, vahendab terviseportaal Kliinik.

Samal teemal

Uuringus osalejad, kes võtsid programmi esimesel aastal kaalust alla, suutsid kaotatud kilosid kogu teise aasta jooksul vältida. See on tähtis, sest uuringute kohaselt tuleb aasta jooksul tagasi umbes 40% mis tahes dieedi käigus kaotatud kaalust ja viie aasta möödudes peaaegu kõik varem langetatud kilod.

167 uuringus osalejat jaotati juhuslikkuse alusel sekkumisrühma ja kontrollrühma. Sekkumisrühma inimestele tehti kõigepealt ülesandeks kaalu 1% võrra langetada ja seda võisid nad teha enda valitud moel.

„Teil on tarvis vaid vannitoakaalu ja Exceli tabelit või tükikest millimeetripaberit," ütles Cornelli toitumis- ja psühholoogiaõppejõud ning uurimistöö vanemautor David Levitsky.

„Kuivõrd me neile ettekirjutusi ei teinud, leidis igaüks ise viisi, kuidas kehakaalu langetada. Nad vähendasid toiduportsjoneid, lõpetasid näksimise või jätsid toidukorra vahele," sõnas Levitsky. Kehakaalust 1% kaotamiseks on enamikul inimestel tarvis ühe kuni kahe nädala jooksul vähendada päevast kaloritarbimist vaid 150 kilokalori võrra.

Kui nad olid suutnud saavutatud kehakaalu kümme päeva hoida, anti programmi käigus uus siht kaalu veel 1% võrra langetada jne. Eesmärk oli kaotada keha algmassist kokku 10%.

Meeste ja naiste tulemused olid uuringus siiski oluliselt erinevad - naised võtsid kaalust võrreldes meestega tunduvalt vähem alla.

Kokkuvõttes usuvad teadlased, et kaalule astumine ja kehakaalu üleskirjutamine süvendab teatud liiki käitumist, näiteks piirab söömist, ja tugevdab teist liiki käitumist, näiteks soovitud kehakaalu säilitamiseks jalutama minekut.

Samal teemal

31.04.2018
Kümme põhitõde kaalulangetajaile
03.05.2015
Kaloriarvestaja või kaalulangetaja?
12.04.2015
Kaalu alandamine on imelihtne: lihtsalt lõõgastu!
28.02.2015
Dieedid, trennis ja rabelemine: lase kehal leida kaal!