Keha

Lugu ilmus esmakordselt 2011. aasta juulikuu Tervis Plussis.

Hinda oma rühi õigsust! 

TervisPluss, 27. august 2015 12:00
Foto: PantherMedia / Scanpix
Seistes peame saama tõmmata sirgjoone kõrva keskelt läbi õlgade, puusade, põlve ja hüppeliigese. Kõrvalt on selgelt näha lülisamba kolm kurvi. Õige rühi korral on õlad, puusad ja põlved samal joonel. Pea on sirge, ei ole viltu ega pöördunud ühele poole.

Õige rüht:
* hoiab luud ja liigesed õiges asendis, nii et lihaseid kasutatakse õigesti;
* aitab vähendada liigesepindade ebanormaalset kulumist, mis võib viia liigesepõletikeni;
* vähendab lülisamba ja liigeseligamentide ülekoormust;
* väldib lülisamba kinnistamist ebanormaalses asendis;
* tõrjub väsimust, kuna lihaseid hakatakse kasutama palju efektiivsemalt, mis võimaldab kehal vähem energiat tarbida;
* väldib pinge ja ülekoormusega seotud probleeme;
* hoiab ära seljavalud.

 

Allikas: taastusraviarst Tiit Ilves

Samal teemal

26.06.2015
Kuidas mõjutavad erinevad magamisasendid tervist?
05.05.2015
Ära istu kogu aeg!
02.05.2015
Keha paremini liikuma - mis aitaks?