Hea nõu

Lugu ilmus esmakordselt 2012. aasta juulikuu Tervis Plussis.

Kuidas krampe ära hoida? (5)

Tervis Pluss, 10. september 2015 13:17
Foto: PantherMedia / Scanpix
Söö rohkesti kalatoite ja piimatooteid ning vajadusel otsi abi kaltsiumi-magneesiumitablettidest.

• Sportlased ja raske füüsilise töö tegijad, kel lihastel palju pinget peal, peaksid piisavalt jooma: 100–200 ml iga 15–20 minuti järel.

• Pärast füüsilist pingutust venita alati lihaseid.

• Ükskõik mis põhjusel jalakramp tekkis, esimene ravivõte on ikka üks: siruta pöiavõlvi, kust enamik jala ja varvaste krampe alguse saavad.

• Venitus-sirutusharjutusi on kõige parem teha paljajalu. Hoia asendit 20–30 sekundit või niikaua, kuni kramp kaob. Hinga ühtlaselt. Pane tähele, kuidas suure varba vastu maad surumine pöiavõlvi tõstab: see on pöiavõlvi tugevdamisel kõige olulisem.

• Krambihoo ajal aitab masseerimine. Hea on panna krampis lihastele peale midagi jahedat (jääkott, spetsiaalsed spordimäärded).

• Kui krambid on väga sagedased, mine arsti juurde, kes vajadusel kirjutab välja lihaselõõgasteid.

Samal teemal

04.09.2015
Kange kaltsium
09.08.2015
Mis tekitavad krampe ehk tüüpilised "krambitajad"
13.07.2015
Seitse märki, et sul võib olla magneesiumipuudus
01.07.2015
Tippsportlased kiidavad, teadlased nõustavad, harrastajad kasutavad