Hea nõu

Seitse lihtsat viisi oma immuunsüsteemi tugevdamiseks 

Õhtuleht.ee, 1. september 2015 14:28
Immuunsüsteemile teeb head vabas õhus viibimine, eriti päikeselise ilmaga.Foto: PantherMedia / Scanpix
Kõlab kurja kraaksumisena, kuid suvega on ühel pool ning külmad ja niisked ilmad nurga taga varitsemas. Temperatuuri langedes võib küll sallid-mantlid selga panna, kuid köha ja nohu tunduvad ikkagi olevat möödapääsmatud.

Samas on võimalik neisse haigestumisest hoiduda ilma end kodurežiimile määramata – tuleb lihtsalt tugevdada oma immuunsüsteemi.

Genius Beauty tuletab meelde seitse lihtsat viisi, kuidas oma immuunsüsteemi tugevdada.

Samal teemal

1. Maga korralikult. Kui sa ei saa piisavalt magada, võid oma keha rahus maha kanda ning sa võtad külge kõik ümbruses ringlevad vastikud tõved. Püüa oma päevakava seada nii, et uneajaks jääks vähemalt 7-8 tundi.

2. Söö köögivilju. Sinu vanemad ei sundinud sind brokolit sööma õelusest, nad tahtsid, et sa toituksid õigesti. Mida rohkem köögivilju päevas tarbid, seda paremini sa oma keha toitainete ja vitamiinidega varustad. Ja tänu sellele püsib ka immuunsüsteem tugevam.

3. Õpi stressi maandama. Uuringud näitavad, et stress suurendab riski haigestuda kõikvõimalikesse tõbedesse. Seega turguta füüsilise tervise kõrval ka vaimset tervist. Näiteks võid lisada oma igapäevaellu killukese joogat või meditatsiooni, võimalus on õppida ka rahustava muusika saatel või hea raamatu seltsis lõõgastuma. Anna oma kehale võimalus puhata ilma pidevalt muretsemata.

4. Piira alkoholi tarbimist. Võtta iga päeva lõpetuseks pokaal veini on väga lihtne, kuid liiga palju head võib muutuda halvaks. Liiga palju alkoholi ei tee kindlasti head su immuunsüsteemile, samuti võib alkohol mõjutada une kvaliteeti. See aga nõrgendab immuunsüsteemi omakorda.

5. Tarvita vitamiine. Pea nõu arstiga, et leida vitamiinid, mis oleksid sulle parimad arvestades su vanust, sugu, toitumisharjumusi ning võimalikke kõrvalekaldeid tervises. Või võta lihtsalt multivitamiine veendumaks, et saaksid igapäevaselt vajaliku koguse vitamiine.

6. Loobu suitsetamisest. Nõrk immuunsüsteem on pikaajalise suitsetamise tulemus. Suitsetamisest loobumine aitab säästa ka sind ümbritsevate inimeste tervist.

7. Naudi päikest. Immuunsüsteemile teeb head vabas õhus viibimine. Päike teeb head nii nahale, tervisele tervikuna kui ka meelele. Planeeri rohkem aega elektroonilistest seadmetest eemal nii, et saaksid õues mõnuga liikuda..