Hea nõu

Üheksa igapäevast tegevust kerge depressiooniga toimetulekuks 

Õhtuleht.ee, 9. september 2015 16:49
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kui tunned, et meeleolu ei ole, tavapäraselt rõõmu valmistanud asjad enam pinget ei palju, tuju on pidevalt sant ja energiat tegevusteks ei jagu, võid olla sattunud depressiooni küüsi.

Depressioon on tõsine haigus, millest ilma abi otsimata reeglina välja ei tule. Siiski on mõned nipid ise enda aitamiseks. Kui need ei tööta, mine arsti juurde.

• Töö. Kui tunned, et oled õnnetu, kuid töö viib mõtted eemale, siis lihtsalt tee rohkem tööd, soovitab Mirror.

• Ole aktiivne. Igasugune tegevus viib mõtted kurbuselt eemale ning annab hea tunde kordasaadetust

Samal teemal

• Seks. Mõnus ja õnnestunud seks tõstab alati tuju ning muudab elu ilusamaks.

• Toitumine. Väldi rämpstoitu ning liigset suhkrut, eelista täisteraleiba ja -helbeid, puu- ja köögivilju, tailiha, väherasvaseid piimatooteid ja kala. Depressiooni vähendavat aminohapet trüptofaani leidub kalkunis, kanas, kalas, hernestes, pähklites ja maapähklivõis, võimaluse korral söö neid toite süsivesikurikaste kartulite, pasta või riisiga. Piira kohvi ja alkoholi joomist.

• Treening. Sportimine vähendab vaimset pinget ning juhib ajju rohkem hapnikurikast verd. Kolm pooletunnist sörki nädalas on kerge depressiooni vastu sama tõhus kui psühhoteraapia. Sobib ka käimine või ujumine, peaasi, et see sulle meeldiks.

• Aroomiteraapia. Muskaatsalvei essents tõstab tuju, pühib minema väsimuse ja annab hea une. Tilguta 2-3 tilka õli kausitäie aurava vee sekka ning hinga sisse.

• Lõdvestus. Massaaž, jooga ning mediteerimine aitavad vähendada depressiooniga kaasnevat ärevustunnet.

• Lemmikloomad. Looma rõõm peremeest nähes laseb end vajalikuna tunda.

• Kaaslaste abi. Ära katsu masendusest tingimata üksinda üle saada. Püüa veeta aega meeldivate inimeste seltsis või aruta oma tundeid teiste sama häda all kannatavate inimestega.