Hea nõu

Kuidas uneprobleeme lahendada? (5)

Silja Paavle, 14. september 2015 16:19
oo enne voodisse pugemist kummeliteed. See vähendab samuti stressi ja ärevust.Foto: PantherMedia / Scanpix
Kui uneprobleemid on kestnud pikka aega, tasub end kätte võtta – mõnikord piisab uneprobleemide seljatamiseks ja ööune parandamiseks vähesest.

1. Puista tilk lavendli aroomiõli padjale. Lavendli lõhn mõjub stressi ja ärevust leevendavalt ning soodustab ka lihaste lõtvumist ja aeglustab südame tööd. Nii saab inimene paremini uinuda, kirjutab Healthmeup.

2. Tarbi magneesiumi. See aitab uuringute kohaselt paremini magada. Magneesiumirikkad toidud on näiteks kõrvits ja spinat, kuid apteekidest leiab ka magneesiumi toidulisandeid.

3. Väldi äratuskella. Kella tiksumine ja pidevalt aja jälgimine võib tekitada stressi ning muuta uinumise raskemaks.

4. Joo enne voodisse pugemist kummeliteed. See vähendab samuti stressi ja ärevust.

5. Jälgi toatemperatuuri. Magamiseks ideaalseim on, kui magamistoa temperatuur on vahemikus 20-23 kraadi.

6. Muuda magamistuba unesõbralikuks. Hea une tagavad mugav madrats, korralikud padjad ja voodipesu ning kardinad ei tohiks tänavavalgustust tuppa lubada. Ööriided peaksid olema samuti pehmest materjalist ja mugavad.

7. Käi õhtul kuuma duši all. See aitab kehal end magamiseks ette valmistada ja nii kiiremini uinuda. Võid õhtul ka vannis lõõgastuda, seejuures parim oleks vanniveele lisada paar tilka lavendliõli.