Hea nõu

Seitse soovitust immuunsüsteemi tugevdamiseks alanud viiruste hooajal (5)

Õhtuleht.ee, 15. september 2015, 10:15
Foto: PantherMedia / Scanpix
Käes on aeg, mil paljud vaevlevad kinnise nina, kriipiva kurgu, lõppematu aevastamise, peavalu ja nõrkuse käes.

Kõigi nende sümptomitega polegi teha muud, kui pugeda teki alla ja end terveks magada.

Kuid et järgmisi viirusepuhanguid vältida, võiks mõelda sellele. kuidas immuunsüsteemi tugevdada. Ajakiri Women's Health annab selleks kaheksa soovitust.

1. Harrasta joogat. Jooga laeb inimese keha positiivsusega. Seejuures ei leevenda see mitte vaid stressi, vaid stimuleerib ka inimese põhilisi füsiloogilisi süsteeme ehk vereringet, närvi- ja seedesüsteemi ehk kõike seda, mille töö on immuunsuse tugevdamisel oluline.

2. Toitu tervislikult. Kõlab kulununa, kuid oma tervise huvides tasub eelistada antioksüdantide, probiootikumide ja vitamiiniderikast värsket kraami.

3. Võta ette intensiivsemad treeningud. Jooga kasulikkus sai juba mainitud. Kuid ka intensiivsed treeningud šokeerivad keha ja tugevdavad seda. Uuringud kinnitavad, et kui nädalas paar korda trenni teha, on suurem tõenäosus haigustest eemal püsida.

4. Pea alkoholi tarvitamisega piiri. Alkoholi tarvitamine kipub immuunsüsteemi toimimist pärssima, kuid kui seda teha aeg-ajalt, parandab see enesetunnet. Seega – pea piiri ja kuula oma keha.

5. Hoia sõpru. Sotsiaalselt aktiivsematel inimestel on väiksem tõenäosus haigestuda. Seega – hoia oma sõpru!

6. Lõõgastus spaas. Puhkus ja aeg iseendale aitavad ka organismi tugevdada. Kui tunned, et kodus välja ei puhka, võta ette teekond spaasse.