Keha

11 nippi, mis aitavad lisaks trenni tegemisele kaalust alla võtta (3)

Õhtuleht.ee, 8. oktoober 2015 12:30
Foto: PantherMedia / Scanpix
Ülekaalust vabanemiseks pole treening teps mitte ainus abivahend – lisaks sellele on veel mitmeid kavalaid nippe ainevahetuse kiirendamiseks ja lisakilodest vabanemiseks.

• Joo kohe pärast ärkamist kaks klaasi vett. Vesi äratab organismi ja ainevahetuse üles. Vesi on üldse olulisim, mida keha enda hästi tundmiseks ja tegutsemiseks vajab. Veepuuduses keha muudab inimese loiuks ja väsinuks. Ometi paljud ei tea seda ja kannatavad iga päev vedelikupuuduse käes, kirjutab Daily Makeover.

• Tööta seistes. Seismine on kehale kasulikum, sest istudes ei kasuta inimene ühtegi lihast. Seega pane oma arvuti mingi kõrgema tooli või serva peale ja tööta nii. Ainevahetuse töö kiirendamiseks piisab ühest-kahest tunnist seismisest päevas.

• Muuda duši all olles vee temperatuuri. Kui alustad pesemist sooja veega, muuda 2-3 minuti pärast veetemperatuur umbes 40 sekundiks jahedamaks. See ei ole küll meeldiv, rohkema energia ja parema ainevahetuse nimel tasub ära kannatada.

• Söö vürtsikaid toite. Vürtsikad toidud aitavad kaalu langetada ja mõjuvad ainevahetusele hästi. Näiteks Cayenne'i pipar parandab seedimist, vereringet ja tõstab energiataset.

• Söö sellerit. Seller on selline vahva toiduaine, mille seedimiseks kulutab keha rohkem kaloreid kui seller ise sisaldab.

• Kasuta söögitegemisel kookosõli. Paljud tervisliku eluviisi pooldajad eelistavad kookosõli tavalisele õlile. Paljude muude kasulike asjade kõrval on hea seegi, et kookosõli mõjub hästi seedimisele.

• Lisa toidule kaneeli. Kaneel on tõhus ainevahetust kiirendav maitseaine. Sellest abi ka siis, kui sind vaevavad kõhukrambid või iiveldus. Raputa kaneeli näiteks hommikukohvi peale.

• Söö greipi. Greip sisaldab rasvapõletust soodustavaid ensüüme.

• Söö küüslauku. Seegi aitab rasvu põletada ja kiirendab ainevahetust. Samuti vähendab küüslauk isusid erinevate ebatervislike toitude järgi.

• Joo rohelist teed, see kiirendab ainevahetust. Pea aga meeles, et roheline tee sisaldab ka kofeiini ehk kui sa seda ei talu, ära rohelise tee joomisega üle pinguta.

• Söö maitsestamata Kreeka jogurtit. Selles on ohtralt valke ja kaltsiumi, mis mõlemad mõjuvad ainevahetusele väga hästi.

Samal teemal

31.05.2018
Kümme põhitõde kaalulangetajaile
18.09.2015
Kaalulangetaja Jane: tänu kiirkõnnile vabanesin nelja kuuga 15 kilost
03.06.2015
Kaloriarvestaja või kaalulangetaja?